Dune: Prophecy (spoilertråd)

Jim Profit

Warrior
Har nu sett tre avsnitt. Det är svagt, mycket svagt. (Och är Rösten(tm) verkligen någon slags spontan superkraft??)

Platon

Swordsman
Har sett allt som finns nu. Mycket positivt överraskad. Jag kan faktiskt inte förstå varför många ger denna tummen ner. Det är välspelat, tajt, underhållande. What’s not to love?

Jim Profit

Warrior
Sen är jag nyfiken om det förklaras i boken (böckerna?) varför de inte använder spice till the Agony, utan någon annan slags gift?

Bastich

Warrior
Valya Harkonnen är den första att lyckas använda the Voice, så spontan superkraft kan jag inte hålla med om. Sen kanske de kunde förklarat den bättre i serien.

The Agony använder the Water of Life eller annat gött gift, inte Spice.

Sen får jag sålla mig till den glada skaran, tycker att det är bra skit denna serien. 👍

Jim Profit

Warrior
Valya Harkonnen är den första att lyckas använda the Voice, så spontan superkraft kan jag inte hålla med om. Sen kanske de kunde förklarat den bättre i serien.

The Agony använder the Water of Life eller annat gött gift, inte Spice.

Sen får jag sålla mig till den glada skaran, tycker att det är bra skit denna serien. 👍
...det är väl själva definitionen av "spontan superkraft"? Helt plötsligt kan hon bara använda den, till skillnad från vad man kanske skulle kunna misstänka, att den är framforskad av systrarna?

Jo, det är klart, tekniskt sätt inte spice utan förstadiet som kommer när man dränker en babymask - det är "annat gött gift" jag vänder mig emot...!

Bastich

Warrior
My bad. I boken är det Raquella som är först, men det är Valya som förfinar the Voice till vad det sedan blir. Går ju dock lätt att tolka serien som att Valya är först.

Misstänker att det inte är annat gött gift utan att det är the Water of Life som används, har ju den karakteristiska blå färgen om inte annat.

Last edited:

Froste

Veteran
vid risk att göra en "well akshully", Water of life är gallan från en drunknad sandworm eller nått sånt, denna tidspunkt är för tidig för att använda det, det dom använder istället är giftet från rossak (the rossak poison, som även nämns i prophecy), giftet som raquella först låste upp other memory med, från planeten som har 'the rossak witches' som är typ what's his face, dr strange i marvel, jepp en bunke dr strange kvinnor som använde sina magiska krafter för att kämpa mot terminator-style big mechs (titans), från brian herberts och kevin j andersons 'the butlerian jihad' trilogi, it's a mess.

JohanL

Champion
Såg e04 och e05 nu, och serien fortsätter att hålla en väldigt jämn nivå av "inte dåligt, inte bra".

Det jag tycker bäst om är fotot.

Jim Profit

Warrior
vid risk att göra en "well akshully", Water of life är gallan från en drunknad sandworm eller nått sånt, denna tidspunkt är för tidig för att använda det, det dom använder istället är giftet från rossak (the rossak poison, som även nämns i prophecy), giftet som raquella först låste upp other memory med, från planeten som har 'the rossak witches' som är typ what's his face, dr strange i marvel, jepp en bunke dr strange kvinnor som använde sina magiska krafter för att kämpa mot terminator-style big mechs (titans), från brian herberts och kevin j andersons 'the butlerian jihad' trilogi, it's a mess.
Nej, nej, det var ju precis det jag ville veta, tack! Läste bara en av sonens böcker och vände i dörren.

JohanL

Champion
För kort säsong (säsongsavslutningen är litet tunn), och blev aldrig mer än medelmåttig.

Litet trist att sättet att få drama på är att göra alla BG impulsiva och emotionella.