Vi har kommit igång igen med att spela Hjältarnas tid med barnen, 3 och 6 år. De använder karaktärsbladen som kommer till, Sigrid besvärjaren och alv-tjuven. Hittills har vi kört korta improviserade uppdrag, typ ett troll har kidnappat någons katt. Ett storslaget ögonblick igår var när tre-åring sköt av svampen på en häxas näsa med sin pilbåge.
Jag tänkte att vi skulle köra ett av äventyren till Hjältarnas tid, men såg att de är alldeles för komplexa. Däremot vore det skitfint att ha en samling utskrivna kartor över grottor (gärna med massa detaljer) att lägga på bordet. Så kan jag improvisera från det. Allt visuellt är bra, skulle gärna ha tennfigurer, om jag hade några.
Någon som har koll på kartor att köpa eller ladda ner?
Jag tänkte att vi skulle köra ett av äventyren till Hjältarnas tid, men såg att de är alldeles för komplexa. Däremot vore det skitfint att ha en samling utskrivna kartor över grottor (gärna med massa detaljer) att lägga på bordet. Så kan jag improvisera från det. Allt visuellt är bra, skulle gärna ha tennfigurer, om jag hade några.
Någon som har koll på kartor att köpa eller ladda ner?