Aaaah, samma sak tänkte jag! Jag glodde på Organ men kunde inte lura ut om jag kände honom eller inte. Fastän vi har köpt brädspel tillsammans så tänkte jag att han såg ut som Hunk, men Hunk kunde det väl inte vara...Off-topicfråga: Vem 17 var du? Jag spelledde DofD och då borde vi i sådana fall ha träffats.
Hmm... var det dig jag vinkade till vid övergångstället på söndageftermiddagen när jag svischade förbi med min bil?Pilzeman said:Jag satt i orange jacka och halvlångt dåligt tvättat hår en stund på lördag kväll och hela söndag förmiddag.
Och? Meningen var att visa på saker som indikerar att D&D är ett rollspel.CapnZapp said:Och inget av detta har någon som helst betydelse för reglerna i Player's Handbook.Pom said:Tipsen för rollspelande är rätt pedagogiskt upplagda. Nybörjarspelare instrueras t ex att bestämma nio tumregler för hur deras karaktär agerar:
- Hur man uppfattas i sociala sammanhang
- Hur optimistisk man är
- Hur mycket man tenderar att lita på andra
- Hur självsäkert man agerar när beslut måste fattas
- Hur man stället sig till regler (i kampanjvärlden)
- Hur empatisk man är
- Hur modig man är
- Hur man reagerar på motgångar
- Hur behärskad man är
Det skall du inte vara alltför säker på... Lämnade igår in två par byxor hos skräddaren för att lägga ut midjan och mitt hår blir bara glesare för var dag som går.Fast det var lite smickrande att bli misstagen för att vara Hunk, han är ju både yngre, smalare och har mer hår än jag har.
Rättelse: Ni har ramat in ett rutnät gjort av självaste Dante!Anders Åstrand said:Vi har inga flashiga kartor heller, utan vi har ramat in ett rutnät utskrivet på papper i en billig ikea-ram och använder whiteboard-pennor för att rita farliga dungeons.