Nekromanti Dungeon of Doom är ett brädspel

Eksem

Champion
Jag blev upprörd över frågeställningen och tyckte den var dum, men det skrev jag nog bara i vrållådan.

King in Yellow

Veteran
Jag körde DofD ett flertal gånger (Peter, figurspels- och butiksansvarig), och jag gillade konceptet. Jag gillade det så pass mycket att det är mycket möjligt att ni troligtvis kommer att se en Star Wars-version av scenariot någon gång i framtiden... :gremwink:

Edit: Och sen anser jag att DofD är ett figurspelsarrangemang, även om det bygger på ett rollspel. Mest för att jag velat att det skulle ha legat i min ansvarszon, eftersom det var så kul.

Och för övrigt anser jag att Dödsstjärnan bör förstöras.

Sodivra

Champion
Och själv då!

Off-topicfråga: Vem 17 var du? Jag spelledde DofD och då borde vi i sådana fall ha träffats.
Aaaah, samma sak tänkte jag! Jag glodde på Organ men kunde inte lura ut om jag kände honom eller inte. Fastän vi har köpt brädspel tillsammans så tänkte jag att han såg ut som Hunk, men Hunk kunde det väl inte vara...

Förlåt Organ, annars skulle jag hälsat ordentligt.

Organ

Out of time, out of mind
Re: Och själv då!

Va? Kände du inte igen mig??? Jag kände ju igen dig och nog tyckte jag att vi hälsade på varandra. Jag vill t.o.m. minnas att jag gjorde det med orden "hej Arvid".

Fan, jag som trodde vi var polers... Nu ska jag inte känna igen dig nästa gång vi ses som hämnd. :gremmad:

Fast det var lite smickrande att bli misstagen för att vara Hunk, han är ju både yngre, smalare och har mer hår än jag har. :gremwink:

/Anders

Organ

Out of time, out of mind
Re: OT-Svar

Pilzeman said:
Jag satt i orange jacka och halvlångt dåligt tvättat hår en stund på lördag kväll och hela söndag förmiddag.
Hmm... var det dig jag vinkade till vid övergångstället på söndageftermiddagen när jag svischade förbi med min bil?

/Anders

Pom

Swashbuckler
Re: Dungeon of Doom är ett figurspel

CapnZapp said:
Pom said:
Tipsen för rollspelande är rätt pedagogiskt upplagda. Nybörjarspelare instrueras t ex att bestämma nio tumregler för hur deras karaktär agerar:
- Hur man uppfattas i sociala sammanhang
- Hur optimistisk man är
- Hur mycket man tenderar att lita på andra
- Hur självsäkert man agerar när beslut måste fattas
- Hur man stället sig till regler (i kampanjvärlden)
- Hur empatisk man är
- Hur modig man är
- Hur man reagerar på motgångar
- Hur behärskad man är
Och inget av detta har någon som helst betydelse för reglerna i Player's Handbook.
Och? Meningen var att visa på saker som indikerar att D&D är ett rollspel.

Hunk

Hero
Re: Och själv då!

Fast det var lite smickrande att bli misstagen för att vara Hunk, han är ju både yngre, smalare och har mer hår än jag har.
Det skall du inte vara alltför säker på... Lämnade igår in två par byxor hos skräddaren för att lägga ut midjan och mitt hår blir bara glesare för var dag som går.

Anders Åstrand

Swordsman
Re: Så lägligt

Haha :gremsmile:

Per (Lambi på wrnu) har ju tusentals minis som han släpar med sig när vi spelar DnD.

Vi andra är nöjda med warhammergubbar, döda skalbaggar eller vad som helst som finns till hands. Drakar har blivit representerade av kaffemuggar fler än en gång. :gremsmile:

Vi har inga flashiga kartor heller, utan vi har ramat in ett rutnät utskrivet på papper i en billig ikea-ram och använder whiteboard-pennor för att rita farliga dungeons.

Och för att vara lite on-topic också:
Vi spelar DnD4 som ett traditionellt rollspel, det handlar alltså inte om snabbspolning mellan encounters eller något sådant för vår del.

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Re: Så lägligt

Anders Åstrand said:
Vi har inga flashiga kartor heller, utan vi har ramat in ett rutnät utskrivet på papper i en billig ikea-ram och använder whiteboard-pennor för att rita farliga dungeons.
Rättelse: Ni har ramat in ett rutnät gjort av självaste Dante!

Så ni kan skryta med att er karta har samma upphovsman som Dungeon of Doom II-kartan.