Exakt, jag älskar DW men att inte ha en värld att "leka med" har för mig varit som att plocka bort en av de roligaste bitarna för spelledarenMåns;n167692 said:Nej, men jag tror inte att det är några problem. Tvärtom var det precis det jag saknade när jag spelade DW.
Jag brukar inte detaljera för mycket, jag tycker om att lämna luckor i mina andra spelvärldar också men ändå ha tillräckligt mycket att bygga vidare på. En spelvärld för mig ska inte vara skriven i sten, den ska kunna utvecklas vidare men det ska ändå finnas substans i denDoomhamster;n167701 said:Jag skulle säga att det viktiga är att inte detaljera sin värld för mycket! Har man inget förbestämt finns det ingen struktur, men om man har planerat precis allting förlorar man aspekten med att ställa frågor till spelarna och spinna vidare på deras svar.
Å andra sidan har jag stött på spelare som verkligen inte gillar just den aspekten av DW, så...
Så länge man inte begränsar spelarna och deras rollpersoner så tycker jag också att det borde gå helt utmärkt, det var den tanken som triggade mig till att starta denna tråden. Jag älskar att rita kartor och fixa småsaker med spelvärlden på min fritid och detta nöje är något som DW sagt till mig att inte göra tråkigt nog.Rymdhamster;n167725 said:Jag tror att en ordentligt förberedd värld för DW är en jättebra idé. Jag tror dock att det är viktigt att man inte målar in de olika rollpersonsvalen i hörn utan ser till att de har hyfsat mycket frihet i hur de inrättar sig i den världen.
Det kan även vara bra att gå igenom de olika klasserna ordentligt för att se till att man inte blockerar deras olika val i allt för stor utsträckning.