Nekromanti Dungeons and Dragons 4th edition på DL, lördagar

LuZeke

Veteran
Tjo.

Jag och en till håller på och letar efter spelare till Dungeons 4e. Alla är välkomna att spela. Är man ny till systemet så hjälper jag till med regler och karaktärsskapandet.

Jag siktar på att vi ska kunna spela till helgen. Lördag på Dragons Lair i Stockholm (om ingen som vill va med har ett ställe inne i stan som vi kan vara på dock) Vi var på DL igår och lokalen som det är tänkt att vi skulle spela i fungerar bra som nödlösning.

Om ni inte vet vad Dragons Lair är eller ligger:
www.dragonslair.se

Det är tänkt att bli en långgående spelgrupp men första sessionen är för att testa gruppdynamiken.

Hoppas på många modiga äventyrare! :gremlaugh:

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Vilka tider handlar det om? Eftermiddag? Kväll?

LuZeke

Veteran
Ja, hur länge vi spelar beror lite på hur länge folk vill/orkar spela. Jag tycker själv att en 4-6 timmars speltid är bra (även om jag har spelat från sex på eftermiddan till sex på kvällen förut, men det går ju inte på DL ^^)

Vi siktar nog på att komma igång nånstans vid 14-15 taget. Jag kommer vara på DL från 13. Om vi alla kommer tidigare och karaktärerna blir klara tidigare så kan vi ju börja tidigare.

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Allright, det blir svårt för min del, eftersom jag vill ha kvällen fri på lördagar. Jag misstänker att folk i gemen känner likadant.

Mirtul

Veteran
Re: Dungeons and Dragons 4th edition på DL, lördag

Tjo

Behöver ni fortfarande fler spelare, så är jag intresserad. Lördagar funkar fint för mig, hehe, utom just nästa lördag då jag är på bjuppkryssning.

Hursomhelst... hör gärna av er om ni behöver en spelare till.

LuZeke

Veteran

Jag tror inte det är några problem med fler spelare. Vi har försökt spontaninbjuda folk som tittar in och undrar vad vi håller på med, så det ska nog gå bra.

Men jag pratar med gruppen nu på lördag (förutsatt att vi kan spela) och ser vad dom säger. För mig är det helt ok.

Mirtul

Veteran

Gott!

Fick svar av Pjuppe också. Om det går igenom med de andra spelarna, så säg till om det är något jag skall ta med mig, minis, tiles, böcker, karaktär etc.

Jag kan som sagt inte denna helg så det blir ett bra tillfälle för er att ha Ö-råd. :gremlaugh:

LuZeke

Veteran

Antar att du reda fått PM från Pjuppe men ändå:

Vid lördagens spelmöte pratade vi som kom (två spelare uteblev) om det... eller prata och prata. Det var mer

"Vi har en som vill va med"
"Ta med han"

Ungefär, så vi ser fram emot en till spelare nu på lördag =)
Willkommen!

Zealar

Veteran

Söker ni fortfarande spelare?

Jag är 25 år och har rollspelat till och från i lite drygt 10 år, plus minus något år. Minnet är inte vad det en gång var :gremwink:

har tidigare spelat drakar och demoner femte och sjätte utgåvan, EON, Neotech, Mutant chronicles och Advanced dungeons and dragons 2:nd edition.

Har nu blivit sugen på att spela Dungeons and dragons 4:th ed, så jag har införskaffat nästan alla nu utgivna böcker, men saknar en spelgrupp.

Mirtul

Veteran

Hej

Förra gången var vi bara fyra pers... Vi bjöd in två vilsna själar ett litet tag, men de blev bortlurade av en siren som viskade smädesord om 4th edition i deras öron :gremlaugh:.

Vet inte hur det ser ut framöver, med hur många som kommer, men för min del tycker jag, the more the merrier.

I slutändan är det väl mest upp till DM:en dock, eftersom det kan bli knepigt att SL:a om man blir för många spelare.

Anyway ... that's my 5 cents!

/Bugsy the Boogerbear