Nekromanti Dvärgar = gravplundrare?

Storuggla

Champion
Skulle bara ställa en fråga, den har säkert ställts av någon annan redan men jag orkar inte bläddra tillbaka och se efter (ja, jag är hiskeligt lat).I DoD6, Riotminds lilla publikation, när man läser om de olika raserna man kan spela så tar vi en titt på dvärgarna. En bit in i texten står det om dvärgyxan. Nu har inte jag boken här, men summan av kardemumman är att dvärgyxan går i arv från dvärg till dvär och att den begravs under den fallne dvärgens skägg.Nu kanske det bara är min undermånliga fantasi eller att mina ögon spelat mig ett spratt, men hur i pipsvängen går den i arv och begravs med sin ägare samtidigt.Alternativet är ganska skrämmande... ;-)

Alandir

Veteran
Detta tycket jag också var lite konstigt första gången jag läste grundboken, men det hela klarnade nu när monster boken kom, I den står där att I varje dvärg familj finns ett antal Ceremoniella yxer, och varje gång en dvärg föds går det en yxa till barnets ära, det är oftast denna yxa som de begravs med.

Hoppas detta hjälpte lite. Om du inte redan har den kan jag verkligen rekomendera monster boken. Myckt bra bok :gremsmile:

Storuggla

Champion
Jaha, jag har inte hunnit införskaffa den boken ännu, det förklarar ju saken.

Tackar och bockar.

Ludo

Veteran
När jag skriver detta, har frågan redan blivit besvarad. Men jag håller med dig Storuggla, är det inte lite underligt att sådana missar som denna förekommer. Visst bara en miss kanske folk svarar mig. Men det är inte bara en sådan miss i DoD v.6. Det finns rentav ganska många regler som strider mot varandra och är inte det en aning underligt att spelet uppenbarligen inte har lästs igenom ordentligt innan det skickades till pressarna?
På Ugglans fråga fanns det dock ett svar, men visst är det konstigt att man ska behöva köpa ännu en bok för att få svar på sina frågor? Det är väl ändå inte någon slags deckare, eller? /images/icons/smile.gif