Utan att känna till någonting om er kampanj: varför är dvärg den enda bestämmande faktorn, eller ens en dominerande (vilket impliceras av att man kan spela "dvärg" på ett sätt som omfattar alla medlemmar av den arten)?
Ett förslag skulle kunna vara att du gör en liten checklista, med olika saker, som i sig kommer att svara på mycket, och dessutom ge oss lite mer material.
En sådan checklista skulle kunna innehålla bland andra följande element:
Klan (varje klan har sin egen organisatoriska och kulturella struktur, vilket kommer att påverka din RP)
Samhällsklass inom klanen (klass ger, framförallt i ett så klassmässigt rigidt samhälle som dvärgarnas i EON, en enorm begränsning av vilka beteenden som är acceptabla, vilket bland annat kan leda till att olika känslor får olika intryck beroende på vilken klass du placerar karaktären i, respektive olika verbala beteenden)
Område där kampanjen är planerad (de flesta anpassar i någon mån sitt beteende efter platsen de befinner sig på, oavsett om det är i reaktion, eller i strävan till assimilering)
OCEANvärden (
http://similarminds.com/cgi-bin/newbig5.pl verkar vara ett ok gratistest - lite kort, men det bör funka för en karaktär: angående vissa punkter, som kan förefalla kulturspecifika, så bör du svara relativt en dvärgisk kontext. OCEANvärdena som tas fram beskriver personlighetspsykologiska fundamenta för karaktären.)
Övriga reflektioner du har omkring karaktären (eftersom jag inte kan veta vad som därutöver är viktigt för ditt koncept).