Nekromanti Dvärgar: hur skilja på sten och juvel?

Malkavvaklam

Veteran
Det finns en viss risk för att denna tråd blir stängd... men den har faktiskt viss relevans, speciellt för mig som ALDRIG läst dvärgboken :gremwink:
Och denna tråd är faktiskt allvarligt menad!!

Fråga:
De båda könen är ju faktiskt beskäggade, och borde således ha svårare att urskilja man från kvinna, eller har de ett sätt se vem som är vad, som vi inte vet?
Om inte... så finns det då större belägg för att homosexualiteten hos dvärgar skulle infinna sig?
För vad jag har hört, så går de varsamt fram i uppvaktningen, för att på så sätt ta reda på VILKET kön den andre är... men "risken" borde ju då logiskt sätt vara den att de kanske redan har blivit kära i varandra, när de väl insett vem som är vad.
Eller kan dvärgar inte bli kära, utan gör sin fortplantning för att de måste?

Väntar svar på en fråga som ser fjantig ut, för de vetandes, men rimlig för en ovetande!

Zishan

Veteran
Ja och om nu dvärgar i sina hjärtan av sten känner någon form av attraktion så undrar man ju en sak...

Dom tänder på korta håriga välbystade dvärgar, likt sig själva.

Så om nu det är ett ideal så borde ett partnerskap fungerar med de lika könade.

Intressant hur en konstig fråga kan sätta igång så många andra konstiga idéer..

:gremcool: :zeppelinare:

Ymir

Liten kantbaron
Styrkan sitter i skägget

Att också kvinnorna har skäggväxt innebär inte för fem öre att dvärgarna själva har svårare att skilja dem från männen. Inte nog med att övriga könsskillnader (annorlunda kroppsform/storlek, röst, etc, etc) kvarstår, skäggen känns och ser olika ut. Kvinnornas beskrivs i 'Dvärgar' som mjuka och lena, medan männens ansiktsbehåring är grövre, nästan som stålull.

Så den problematik du tar upp existerar inte överhuvudtaget i Dvärgarnas samhälle, skulle jag vilja hävda. Vad homosexualitet beträffar har jag svårt att tänka mig homosexuella dvärgar, av någon anledning...deras sexdrift är ju ganska svag, till att börja med. Jag ser den sociala parbildningen man-kvinna som ännu viktigare i deras samhälle än människornas. Kärleken ses som något som växer fram, snarare än att blossa upp het och passionerad, men skattas lika högt som i någon annan kultur.

- Ymir, tycker till om dvärgar, med modulen i bakhuvudet

Malkavvaklam

Veteran
Re: Från undran till klarhet!

Tackar så mycket för svaren!
Nu kan jag stryka denna undran från min lista, och inte behöva oroa mig för denna problematik, om fallet skulle vara som så att jag skulle få för mig att spela en kärlekskrank dvärg! :gremgrin:

Malkavvaklam - tackar Ymir för utredningen som gav klarsynthet i dvärgarnas icke förvirring!