Nekromanti Dvärgar (Jaja jag ger mej aldrig)

Jepp, nu har jag luskat lite iallafall.

Eftersom jag nu har fått reda på att dvärgarna isolerades (frivilligt, men ändå) under den tredje konfluxen har jag bestämt mig för att låta dvärgasplittringen hända där (ni som inte vet vad jag talar om; jag och Berserk håller på med en Dvärgar-modul till DoD4 [jmf. Alver] och eftersom ingen av oss har Ereb-boxen eller nån annan information, så mjöklar vi forumanvändare).
Dvärgasplittringen är alltså den händelse som fick dvärgarna att delas upp i olika "underraser".

Nu är det ju så att ingen av oss vet nåt alls egentligen om tredje konfluxen och än mindre om dvärgarnas göranden under denna. Om det finns någon snäll forumanvändare med kunskaper om just detta, så kunde ni ju dela med er av vad ni vet. Det behöver inte vara mycket, vad som helst hjälper.

Sen funderade jag vidare över detta också. Jag har iofs inte talat med Berserk, men jag tror inte han har något emot det.
Om det finns någon duktig äventyrsskrivare där ute, som kunde göra ett specialäventyr och förpassa det just till den tredje konfluxen och dvärgarnas isolering, och i samband med detta också få ett fint samband till dvärgarnas splittring, som jag kommer att skriva om (eftersom jag åtagit mej delen: Historia i modulen).

Jeppjepp, väldigt tacksam för hjälp.

Schesuz

Veteran
Hmm, låter som en bra modul när den kommer.

Tyvärr kan jag inte ge dig ngn info om tredje konfluxen.

När kan man invänta den? var kommer den att släppas ngnstans?

Mvh Schesuz

Magnus L

Hero
Är det en modul som kommer släppas eller enbart för hemmabruk. Är den för hemmabruk kan ni väl lägga den på nätet någonstans och posta adressen på forumet.

Har alltid saknat en Dvärgmodul till DoD -91.

Hemmabruk...

Jodå, hemmabruk blir det allt... några pengar till en publicering tänker jag inte ens försöka skrapa ihop. Men den kommer förmodligen att finnas tillgänglig på nätet när den kommer... nångång i vår har vi tänkt att den ska va klar....
...Men våren är lång :gremwink:

Spearhead

Veteran
Tjena Black!
Rotade lite bland kartor och tjafs jag har liggandes och jag grävde lite i mitt dammiga minne. Om du har tillgång till en världskarta över Altor, eller åtminstone över kontinenten Ereb, så kan jag peka ut de största dvärgrikena. I öster mellan Hynsolge och Nidland ligger ett av de större rikena under Grynnerbergen och längre västerut, norr om Zorakin och söder om alvskogarna Goiana ligger Aidnebergen och i dess östra regioner finns ett annat mätkigt dvärgrike.

Det finns även större bosättningar i nordlanden öster om Ransard och Jorduashur i Kardbergen, men knappast jämförbart i storlek. Jag vet också att dvärgar har koloniserat bergsområden i öriket Trakorien nordväst om Ereb, men de är sentida invandrare och har inget att göra med kultursplittringen under den tredje konfluxen.

Tredje konfluxen är förövrigt, som jag skrev i mitt mail, en anstorming av köttätande flygande insektoidsvärmar i miljardtal som spred sig från Yndarhalvön över länderna runt kopparhavet och förgjorde den större delen av befolkningen och krossade Yndarkulturen och det mäktiga Jorpagniska väldet som höll sitt grepp över hela området runt Kopparhavet. Jag vet dock lite om själva konfluxen i sig, förutom att det var gudarnas straff på Yndarkulturen som trodde sig övermäktiga i sin hybris. Faktum är att om du har spelat svavelvinter stöter man på en "kvarleva" av detta folk i den odöde konungen Shagul! Gudarna kastade nämligen bort denna ö som, ytterligare ett straff, upp i nordhavet och där låg det tyst och öde innan trakoriska kolonisatörer började bryta svavel på ön. Denna ö heter Marjura och Shagul är även en av de som söker ta kontroll över den femte konfluxen i Svavevinterserien.