Nekromanti Dvärgar - Mobbade i Mundana

Pendragon

Swashbuckler
Re: Dvärgar och Riddjur (Spoiler TT)

Hey, är du medlem i någon hemlig Ymir-sekt? Och isåfall hur går man med?
Jag tror smicker och/eller monetära gåvor vore ett bra första steg. Alltså inte helt olikt den stereotypa fantasydraken. :gremwink:

/Joel

Evil Peter

Hero
Medhåll

Klart inte dvärgar ska få bli av med en av sina få nackdelar så lätt. Många människor blir också sjösjuka men de kan ju vänja sig och få sk sjöben. Människans roll i fantasy har ju alltid varit att de är bäst på att anpassa sig och därför finns överallt.

Evil Peter

Hero
Re: Medhåll

Vem har sagt att det skall vara lätt?
Att få bort en sådan, för arten, djupt rotad egenskap bara genom att en individ utsätter sig för det tycker jag är förhållandevis lätt, även om det tar lång tid. God anpassning är människornas område i mitt tycke.

Johan K

Gammal & dryg
Under de år som jag lirade EON, som mest, så gjorde vi inget åt det det på det sättet du skriver. Tror vi inte enns tänkte på det, utan lirade som de beskrivs i böckerna & alal var nöjda med det.
Att de skulel vara mobbade, det ahr jag inte enns tänt på. Om jag ska vara ärlig.
För min del så tycker jag att det är klart kul & spännande att lira en dvärg, lika intressant är det ju att spela vilken ras som hellst. Det är ju deras för & nackdelar som är kul att ha som krydda åt spelet ju.

/ Johan K, som är småsliten efter dagens jobbande

Dartagnan

Veteran
Re: Dvärgar - Mobbade i Mundana OT!

Det enda problemet som vi stötte på ... eller snarare jag som SL var att DU var karaktären trogen och vägrade åka båt, kärra o.s.v. Så alla äventyr som innehöll något sådant blev man tvungen att stryka. En annan taktik som jag kommer ihåg var att supa ner dvärgen tills han däckar och sedan skicka upp honom på båten eller i kärran.

Craygh

Swordsman
Re: Dvärgar - Mobbade i Mundana OT!

En annan taktik som jag kommer ihåg var att supa ner dvärgen tills han däckar och sedan skicka upp honom på båten eller i kärran.
ja, så brukade vi göra när vi hade dvärgar med och var tvungna åka båt, antingen det eller vänta tills nåt monster kommer förbi och slår honom medvetslös :gremlaugh: