Nekromanti Dvärgar och Tid

Darth Apoc

Veteran
Dvärgarna är kända för att en ras med god koll på sin historia... i deras bok står en massa historia med årtal..

Nu är det så att jag undrar hur de kan hålla koll på tiden fram tills att de kom fram i ljuset...
vad har de haft för referenspunkt när det gäller tid?
min SL nämnde att man stängt in människor i uttrymmen där solen inte sken och de hade en naturlig dygnsrytm på 25 timmar...
men gäller detta på dvärgar.?
Eller finns det en referenspunkt i underjorden?

eller har de bara gissat sig fram till årtalen...
Vore intressant att veta...

//Gunnar -- accepterade inte riktigt resonemanget med att dvärgar hade exakt tidskänsla...

Watashi aku ryuujin desu

Riddaren

Swashbuckler
Tja...kan deras skrivare fingera födelsedatum till en massa dvärgar, kan de väl hitta på något årtal då något har (kanske) hänt...

Riddaren - tänker logiskt

Det enda sättet att vinna en diskussion är att undvika den.
Dale Carnegie

Big Marco

Läskig
*ler* Jag förstår killen som hoppade på mig med "MEN FÖR HELVETE! SLUUUUUUTA MED ERA ANTYDNINGAR OCH SKRIV VAD SOM GÄLLER ISTÄLLET?!?!".

Jag gillar att mycket av Mundanas historia är höljt i dunkel.

-Marco Behrmann

hatten

Swashbuckler
Re: Historien håller med samtidigt så..

I viss mån håller jag som spelledare med att DET är så bra att ni håller tyst om hur och vad Mundanas förlutna var..
MEN som konstant nyfiken individ vilket jag är... SÅ är det jäfla irriterande.. *suck*

Men trots irritationen så säger jag fortsätt men se till att ge ut en hemliga boken som SL kan använda och köpa om han vill veta..
Nä mundanas förflutna bör vara en hemlighet för mundanas innevånare och genom att bara antyda om katastrofer dolda sanningar i de olika kampanj böckerna så hjälper man att få folk att inse att mundana innevånare vet antagligen mindre än vad spelare och SL gör om mundanas tidiga förflutna..
Så det är bra att historien är dold i ett dunkel men det är även nödvändighet att dunklet illumineras inom en framtid helst då i en separat bok som bara hardcore fans bland spelarena köper..

Så säger du bara för att du inte kan svara på det... /images/icons/tongue.gif

"I begynnelsen skapade människan Gud"

Big Marco

Läskig

Jag har ett svar - Legender och Hemligheter.

Det är nog den mest upplysande bok om Mundana och dess historia som har getts ut - och en typisk "Bara för SL"-stämpel över hela.

Vilka är De Fem? *mohahahaha*

-Marco Behrmann

Tearlach

Warrior

Jag har ett svar - Legender och Hemligheter.

Det är nog den mest upplysande bok om Mundana och dess historia som har getts ut - och en typisk "Bara för SL"-stämpel över hela.

HAR GETTS UT ??

när var hur får man tag på den då?

Tearlach: ivrig men för tillfället förvirrad SL.

Big Marco

Läskig

Nej, den är inte släppt än, det vore ju trist mtp att jag skriver till den as we speak. Om jag var otydlig finns alltid räddningen på Neogames releaselista på Internet.

-Marco Behrmann

Big Marco

Läskig

Nope - jag har inga transvestiter med bland dem. ,-)

-Marco Behrmann

Ymir

Liten kantbaron
Re: Hemlighållandet av mundanas historia [igen]

Nu kunde ni ju iofs gett ut "Legender och hemligheter" lite tidigare, då alla ledtrådar och antydningar som finns i era moduler om mundanas hemlighetsfulla förflutna har varit mycket frestande för både mig och Lycan att som sl:ar spinna vidare, och tillochmed bygga hela kampanjer, på. Således lär vårt Mundanas förflutna vara helt inkompatiblet med neogames officiella när modulen väl kommer ut, men det är väl sånt man får ta, antar jag. Likväl liknar det dock Chronopia-syndromet en smula....att publicera en stad innan man publicerar världen är ungefär som att publicera "Jarla" och "Krigarens väg" innan man ger rollspelssverige konkreta fakta om mundanas bakgrund, något som lär vara dylikt mycket väsentligare för kampanjvärlden än ovan nämnda stadsmodul.

- Ymir, fortfarande sur på neogames för att de hemlighåller mundanas förflutna