Jag har läst i Stenens söner om dvärgarnas siffror, bla har jag för mig att det slutar med siffran åtta (0123..78) men nu undrar jag.. Har dvärgar talet tio?
Vidare undrar jag.. Om Bosse Bonde säger att han vill ha sexton gruvbestar (Jaja! Han skulle antagligen inte ha råd men jag ville inte använda äpplen!) av Didrian Dvärg innebär det att han få sexton gruvbestar eller får han bara fjorton (eller nån annan siffra!). Vidare Hassan Handelsmann vill ha nio gruvbestar av herr didrian, hur många skall han be om på dvärgiska?? Eller kan han säga nio utan att de hivar ut honnom ur fästet med Pucko! inbränt i pannan?
Jag känner mig lite förvirrad inför detta, vg hjälp mig om ni orkar..
David. Som nog inte är det snille han vill tro att han är...
Varför vara vacker när man kan vara ful?
Vidare undrar jag.. Om Bosse Bonde säger att han vill ha sexton gruvbestar (Jaja! Han skulle antagligen inte ha råd men jag ville inte använda äpplen!) av Didrian Dvärg innebär det att han få sexton gruvbestar eller får han bara fjorton (eller nån annan siffra!). Vidare Hassan Handelsmann vill ha nio gruvbestar av herr didrian, hur många skall han be om på dvärgiska?? Eller kan han säga nio utan att de hivar ut honnom ur fästet med Pucko! inbränt i pannan?
Jag känner mig lite förvirrad inför detta, vg hjälp mig om ni orkar..
David. Som nog inte är det snille han vill tro att han är...
Varför vara vacker när man kan vara ful?