Nekromanti Dvärgasplittring

Jag och Berserk håller som bekant (för någar åtminstone) på med en modul om dvärgar till DoD4. Nu är det dock så att vi saknar Ereb-boxen och därmed viktig information om världen som modulen skall anpassas till. Jag ska skriva en bakgrundshistoria till varför dvärgarna har splittrats och behöver då en lämplig tid i Erebs historia för att kunna genomföra detta. Jag har förstås att konfluxerna är något som kan jämföras med t.ex. Världsfallet i Sagan om drakens återkomst, men för att få det hela sanningsenligt så måste jag veta mer om dessa konfluxer. Så om ni kan hjälpa till, gör det, för ju snabbare jag får informationen, desto snabbare blir modulen klar /images/icons/wink.gif
Så, tack på förhand.

/Black Dwarf

Spearhead

Veteran
Jo, i den "officiella" historien på altor har det skett fyra konfluxer, och det finns ett äventyr som handlar om den femte konfluxen där spelarna kan påverka det ödet, om man nu spelar i den tideräkningen äventyrsspel satte med början av 610 e.O.

Konfluxer är händelser som påverkar världen fundamentalt på olika sätt. En av konfluxerna är t ex svärmar av köttätande insektoider som svepte fram över området norr om kopparhavet och gjorde slut på det Jorpagniska väldet.

Fråga mer specifikt efter vad du vill veta så hjälper jag dig gärna.