Nekromanti Dvärghat

SirDr

Veteran
Re: det börjar likna....

hehe.. tur krille såg att jag ville ha klartext..
han var nämligen lite för difus för vissa av mina polare..

For the Emperor!!!
-Los Templarios Negro

SirDr

Veteran
äsh.. han får väl hålla på som han vill.. kanske det kan få någon att tycka illa om de så killarna som snackar rotvälska och älskar skäggiga kvinnor... fast personligen tror jag de älskar ludna kvinnor mer än skäggiga kvinnor..

For the Emperor!!!
-Los Templarios Negro

Johan K

Gammal & dryg
Må så vara....

[color:purple]Alea Jacta Est !</font color=purple>

Johan K

Gammal & dryg
Det är ungefär lika skoj som att möta en dvärg i bärsärk....

[color:purple]Alea Jacta Est !</font color=purple>

Jon

Veteran
Re: det börjar likna....

det här börjar likna "skulle spindelmannen slå stålmannen"

Min pappa e starkare än din pappa!!

Så de så :)

/Jon

Lycan

Hero
Joru.

Helt rätt.
Hur fan bygger man ett dvärgafäste? Hackar ut det?!
Vidare, anledningen till att dvärgar är så krampiga är uppenbarligen att de är gruvarbetare. Varför får i så fall Roghan och Ghor mer plus än övriga raser? Är Drezin och Zolod latare?
Nej, dvärgarna är trista och klyschiga. Usch, bort!

(Vidare är nog alverna nästan lika fjantiga, men det kan jag klaga på en annan gång.)

MVH - Lycan

Zäta

Veteran
Alver är bäst!

"(Vidare är nog alverna nästan lika fjantiga, men det kan jag klaga på en annan gång.)

Snacka inte skit om alverna, då blir jag förbannad! ;-)

/Zäta

Lycan

Hero
Angusia!

Jag vet att man hackar ut möget.
Hade dock gärna trott att det går till på annat sätt...
Usch och fy för icke-mänskliga raser i rollspel. Iaf när de är så pass idiotiska och klyschiga som de är i Eon.

M(inte särskilt)VH - Lycan

Oceanliner

Warrior
Mundanas dunkla förflutna

<I>"Vad levde dessa dvärgar på innan de kom upp i ljuset? Vad andades de? Varför är de kraftigt byggda? borde de inte vara bräckliga skal som är helt vita"</I>

Lite här och var kan man snappa upp ledtrådar som talar om någonting som det stora mörkret eller liknande. Nån skrev också att det var så hemskt att "alverna flydde, dvärgarna grävde ner sig och människorna brann". Stämmer detta så har dvärgarna inte alltid bott i hålor i marken. Men jag kan ha fel...

//Jonas - GOD JUL
<A href="http://home.swipnet.se/circle "TITLE="Min hemsida"> http://home.swipnet.se/circle</A>

Krille

Super Moderator
Eld i berget!

"Jag vet att man hackar ut möget. Hade dock gärna trott att det går till på annat sätt..."

Som till exempel?

Med Alfred Nobels fantastiska dynamit en hel dimension bort och i övrigt med avsaknad av pneumatiska hammare och tunnelborrarmaskiner, har du några förslag på hur man bygger ett dvärgafäste?

Det är inget klichéigt att använda alla de tekniker som den tekniska nivån medger. För dvärgars del innebär det hammare och mejsel, hacka, spade och eldande mot vägg, eftersom det är den teknik som finns i Mundana. Och om det är klichéigt... tja, synd för de som hackade ut Falu koppargruva med ungefär de metoderna - jävlar vad klichéiga de måste ha varit!

Med hur vänliga hälsningar som helst (man behöver inte vara ovänlig bara för att man inte håller med)

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>

Ymir

Liten kantbaron
Re: Blekhet

Tja, de sex henéaalver som i en av mina kampanjer nyligen krälade upp ur Kraalen efter oräkneliga millenniers fångenskap och total bortglömdhet av omvärlden var iallafall bleka och utmärglade som få- behöver det sägas att en kåt cirefalier tyckte att de var det veckraste han någonsin sett?? :)

Ang. dvärgarna så är jag iallafall säker på en sak: de har levt ovan jord en gång i tiden, innan mörkret kom. Sannolikt var båda alver och dvärgar människor från början. Huruvida detta motiverar deras underliga attributmodifikationer och avsaknad av total liblekhet låter jag vara osagt :)

- Ymir, gillar sin nya kampanj och undrar hur det kommer gå för Gammal-som-tiden, Bergshjärta, Vindlyssnare, Bergskristall, Ljusskådare och Gyllenöga. Får de någonsin upp resten av sitt folk ur Kraalen-renk-Roghans mörker?

Ymir

Liten kantbaron
Re: Midget-sex

Att Zolod har mindre plus i fysiska attribut är rätt naturligt, tycker jag. Drezins attributmodifikationer däremot, är jävligt märkliga. Och i övrigt tycker jag inte att eons dvärgar är så fruktansvärt tråkiga som du vill låta påskinna. De blir vad man gör dem till, som jag förhoppningsvis kan lyckas bevisa i vår nuvarande dvärg-involverande kampanj. Men på ett sätt håller jag med dig- dvärgarna, möjligtvis undantaget Drezin, är inte alls lika intressanta och lämpliga som rollpersoner som övriga folkslag i Eon. Det känns som om de väldigt lätt blir enformniga på något sätt. Och sedan är det det här med sexualiteten, som du och jag talade om. Helt asexuella rollpersoner är av någon anledning väldigt tråkiga att rollspela, och så gott som alla mundanas dvärgar (utom kung Kraalen *le*) är ju nästan så sexuellt svala man överhuvudtaget kan bli. Tro nu inte att jag är pervers eller nåt (vilket jag iofs är), men sexualiteten är faktiskt en jäkligt viktig del av en rollperson (och allt annat för den delen, iaf enligt Lycan och Freud). Detta bidrar helt enkelt till att göra dvärgar tråkiga och enformiga att spela, iaf enligt min erfarenhet. Av någon anledning tycker jag också sällan att dvärgar är särskilt intressanta som karaktärer, men det beror kanske mer på mig själv än neogames. Som politisk faktor i världen tycker jag dock att Mundanas dvärgar är ursköna, även om jag helst skulle ha sluppt klyschan alv-hatar-dvärg (som iofs är betydligt mildare i min kampanjvärld).

- Ymir, tycker dock att Drezin är något av det coolaste som skådats i ett fantasyrollspel, och kan inte riktigt släppa temat med henéas fångenskap i Kraalen- gillar det som faen.

G

Guest

Guest
Re: Svar på tal!

""Hur kan de ha vunnit ett enda krig ifall man går efter en regel som ger -ob1t6 lättare i attacker om man står 50cm över sin motståndare."

Jag säger som min gamla karate-sensei (det var 18 år sedan jag träffade honom sist) som var för tjock för att kunna sparka över midjehöjd: "fienden kan inte slåss utan knän.""

Jaha? Och? Ska dvärgarna slå sönder knäna på alla sina motståndare innan dom börjar slåss eller vadå?

""Varför har de lättare för ölslagen och utmattningskolummerna?"

Kliché"

Är det inte EON som skryter om att vara ett realistiskt spel? Att dvärgarna tål ungefär 3ggr så mycket sprit som människor på grund utav att det är kliché i rollspel att dvärgar tål mycket sprit är inte så realistiskt... I alla fall tycker inte jag det. Dvärgar är nästan omöjliga att däcka med alkohol... Om man försöker supa en dvärg ful när han super på fastande mage, så måste man hälla i han 1.12l svarta draken. Och rymmer en liten ynklig dvärgamage verkligen så mycket?

Vad menade du egentligen med att dvärgarnas samhälle inte flyttar sig?

Mvh Ezzy

G

Guest

Guest
Re: Dvärgahärar vs Jargien

Visst ett litet dvärgafäste skulle nog inte klara av hela jargiens arme... Men vad händer när ett dvärgafäste bestämmer sig för att invadera tex Asharien? Eller Västmark? Och alla dvärgar slåss bra! iallafall om man går efter reglerna för fältslag.

Mvh Ezzy

G

Guest

Guest
Jorå nog arbetar dom! med tanke på att livet i en gruva inte är någon dans på rosor så får dom nog arbeta en hel del. Hur dom nu har kunnat uppfinna avancerad matematik är för mig ett mysterium... Om man kollar historiskt så var det ju högtstående kulturer(grekland, persien osv...) som lärde sig sådan matematik. Och dom lärde sig det för att de kunde lata sig dagarna i ända och inte behöva oroa sig för att jobba då slavar gjorde allt grov arbete. Därför kan jag inte förstå hur dvärgar har lyckats med det... Men som sagt, dom är ju XXX-mega-wow-så-bra-rasen-nummer-ett

Mvh Ezzy

Largoi

Warrior
Hoppas det slutar med detta inlägg

Tar på mig att sammanfatta en massa och inkludera mina egna uppfattningar till alla dessa helt (i mina ögon) helt idiotiska argument emot Dvärgar:
Varför lever dvärgarna?
Detta förklaras nedan i alla mina motargument (och andras med som jag elak anammar MUHAHAHAHA)(stavas anammar så?)
Vad levde dessa dvärgar på innan de kom upp i ljuset?
Grott svamp och gruvbestar.
Vad andades de?
Luft.(syre)
Varför är de kraftigt byggda?
Antagligen flera tusenårs arbete i berget gör en stark (prova själv på att gå och bli sten huggare och hugg sten i 200 år och "avla" sedan fram ett barn med en lika stark kvinna och se att ditt barn kommer bli starkare än dig (man blir dock inte mycket starkare per generation men efter ett bra tag byggs det ju upp).
borde de inte vara bräckliga skal som är helt vita?(tar mig firheten att lägga till ett ? här) De har antagligen antingen ett slags skinn som vi männsikor i den här världen inte har en aning om eller så har de helt enkelt varit uppe i världen en gång (det sista argumenet är inte mitt).
Borde de inte vara blinda och döva? (återigen tar jag mig friheten att lägga till ett ?)
Varför skulle de vara döva? ljud finns i gruvgångar tro mig. Blinda? se ovanstående argument.
Hur kan de ha vunnit ett enda krig ifall man går efter en regel som ger -ob1t6 lättare i attacker om man står 50cm över sin motståndare? (ett ? till förlåt)
De håller sina formationer har utmärkt utrustning och som Krille sa: Man kan inte slåss utan sina knän (eller hans Sensei =)
eller som Bela sa det:De håller skölden över huvudet och koncentrerar sig på att hugga benen av sin motståndare
Nog om det.
Varför uppfan dvärgar automatvapen?
För att de är mer efektiva för dvrägarna antagligen eller som kanske de bara fick en knäpp och gjorde det... Kan du ge nåt bra argument till varför de inte skulle kommit på "automatvapen" (låter lite över drivet tycker jag). Varför har räckvidden nån roll när det gäller automatvapen? det är väl snabbheten du menar?
Varför har de grundträning men inte cirefalierna eller sanari?
Detta är ju andra gången du spyr galla över Eons Dvärgar (och Fantasy dvärgar i allmänhet (eller har det vart fler gånger?)
Du fick ju ett utmärkt svar på detta förra gången så varför ens ta upp det igen? Det fanns inte när man gjorde de andra modulerna men adoptera det till ditt Mundana och ändra lite man måste inte följa alla regler till punkt och pricka det blir inte roligare för det.
Varför har de lättare för ölslagen och utmattningskolummerna?
Tycker du ska ta det med Tolkiens barn (barnbarn?). Det var ju deras pappas (farfars) fel att dvärgar är som de är.
Varför är deras yxor mycket kraftigare än alla andra vapen trots att svärd är tjockare stål i?
Som Bela sa: Yxor har bättre genomslagskraft än svärd.
Vissa påstår att tiraker är mer kobolder men de har tydligen inte spelat en tirak.
Som Krille skrev:På samma sätt som tiraker blir en icke-koboldras om de spelas och spelleds rätt så blir även dvärgar en icke-koboldras om de spelas och spelleds rätt.

Och nej Lilla du JAG skapade nog er om jag inte fått för mig fel (fast först efter det att både robotarna och insekterna och jättarna och delfinerna (och ja vissa försvann och det är därför de finns kvar BAH!) och dvärgarna och dinosaurierna misslyckats med att skapa ett bra fungerande samhälle ni får allt ta och passa er =)

Jag är nog gud iallafall, när man tänker efter...

Vindhand

Myrmidon
Evolution, nitpick

Varför är de kraftigt byggda?
Antagligen flera tusenårs arbete i berget gör en stark (prova själv på att gå och bli sten huggare och hugg sten i 200 år och "avla" sedan fram ett barn med en lika stark kvinna och se att ditt barn kommer bli starkare än dig (man blir dock inte mycket starkare per generation men efter ett bra tag byggs det ju upp).

Rent evolutionärt fungerar det inte på detta vis. Man ärver anlag, inte upptränade förmågor... Att tro att ens barn blir starkare för att man själv styrketränar är som att tro att ens barn kommer födas med latinkunskaper för att man själv pluggar hårt /images/icons/smile.gif

G

Guest

Guest
Re: Evolution, nitpick

Men de dvärgar som bara är små muskelknipen utan hjärna(Vad ska man med en hjärna till när man ägnar sitt liv åt att hacka berg?) kommer att få fördelar mot andra dvärgar som kanske har inte är så starka men kanske smarta. Så de dvärgar som är starka kommer att få fortplanta sig och deras anlag för styrka kommer att föras vidare till nästa generation hjärn döda dvärgar som bara hackar i berget dagarna i ända. Och dvärgar är en kobold ras! klart att man kan gör den till en icke kobold ras... Bara att plocka bort samtliga fördelar dom får så kommer inga kobolder att spela dom.

Mvh Ezzy