Nekromanti Dvärgar för bra

Baron Marak

Swordsman
Re: Forion

Givetsvis kommer jag att komma med storsågen och titta på det material som ska publiceras om Forion.
Såg bara när och var. Du pratar, jag sågar /images/icons/cool.gif

Arvid

Warrior
Re: Jobbiga rollpersoner.

"Och så får man inte spela Henea. Visst borde det väll gå att spela en Henea från Kamor? Man kan ju spela Kamorian..... "

Jag vet inte om jag skulle låta mina spelare spela en henea från Kamor. Visst får de göra en sådan rollperson om de vill, fast det kan bli alltför orealistiskt att få in dem i vissa äventyr.

Jo, det beror på spelaren.
Personligen kan jag komma på ett dussin anledningar till att en Kamoriansk Henea skulle vara på vandring i människosamhällen och dessutom tror jag att jag skulle kunna spela honom rätt bra....

Däremot skulle jag inte låta spelarna som den här tråden ursprungligen handlade om spela samme henea

Arvid

Warrior

"Jo, det beror på spelaren.
Personligen kan jag komma på ett dussin anledningar till att en Kamoriansk Henea skulle vara på vandring i människosamhällen och dessutom tror jag att jag skulle kunna spela honom rätt bra...."

Jovisst skulle man kunna motivera att en henea är på vandring men i vissa äventyr blir det väldigt svårt att få in dem.
Ex. Rollpersonerna skulle av en eller annan anledning vara på ön Naldor tillhörande Västmark. Alla hade någon anknytning till en mäktig västmarkisk "högättad" eller handelsman. Så småningom kopplades de in i ett mordfall. Där hade det inte gått med en henea på ett trovärdigt sätt.

Jo. En dag när Henean vandrade i skogen så anfölls han av en stor *insert uckligt monster* men som tur var kom antingen en av rollpersonerna eller denna högadliga person ridandes med ett föje och räddade Henean. Han anser sig nu stå i skuld till denna person.

Eller så har han blivit vän med någon RP och följer bara med honom efter som han inte har något bättre för sig

Arvid

Warrior

Jo men ändock..
Få av gruppen rollpersoner skulle ta med sig henean på något viktigt om de verkligen rollspelade sina personer. Det blir ju en liten avvägning men det bidrar till att det blir mindre trovärdigt. Sen anser jag det inte att det verkar så trovärdigt att en henea ställer sig underlydande så mycket till en person, även om det är en livsräddning. Det skulle kunna hända nån gång men det skulle nog inte bli trovärdigt för det.
För övrigt tycker jag inte om "slumpinslängning" av rp till äventyr, d.v.s. de har minimalt eget intresse i det som händer.

Helmgast
Re: Forion

Standard och standard... Det är ju jag och inte CJS, Marco, Krille eller Dan som skrivit.

Men det kan ju bli bra för det...

Jokimmolator

Veteran
Codex åt alla

Eller åtminstone åt Sveroks spelföreningar. Eller var det inte så? Jag har för mig att vi i Skellefteå Rollspels-Imperium brukade få den tidningen bekymmerslöst neddimpade till vår enkla postmottagares ännu enklare boning (jag har en hel hög små codextidningar som styrker mitt påstående); men nu när jag kollade på den där länken fann jag att det där numret hade vi minsann nog inte. Någon som vet hur det är med Sverokföreningar och codex? Eller Sverox, förbundstidninge alltså, för den delen, de kommer väl fortfarfande? Eller gör de inte det? Kanske var det bara en pröva-på-period på ett år, som vi fick codex på? Koll? Någon?

Kael

Veteran
Gör som jag. Jag låter inte spelarna välja ras utan dom får helt enkelt slå fram rasen, då slipper man en massa tjafs och elände.

"My life is like sand, it floats right trough my hand." :gremconfused: