Radin svarar.
"Aaaa men du glömer en sak INTRESSE för att man ska bli bra på ett jobb kräver inte bara talang utan även intresse för jobbet något dvärgarna med sin naturliga inteligenst långa livs erfarenhet och extrema envishet har insett läraren kan bara uppmuntra en elev som visar naturliga talanger till att ta ett jobb.
ÄR jobbet exempelviss viktigt och Dvärgen väljer ett annat så blir det i min kampanj att många anser att han har "svikit laget" specielt om Dvärgen visar sig vara usel på sitt jobb kan hans rykte bli skadat..
( Utmärkt bakgrund som spelare.. NEJ jag vill inte bli lärare jag skiter i hur bra jag är,, Jag ska bli krigare så det så,,, sen bara vandra iväg och skaffa sig ett rykte som kan rädda ens sociala bakgrund )
Och ja det är MIN regel om hur Dvärga lärare ser på sina elever de håller nogrann koll på vilka som passar till vilka jobb och grundutbildningen dvärgarna får ÄR otrolig mångsidig."
Jag ska dra samma exempel som mitt inlägg nedan. Karaktären (se förgående inlägg) blir tirakbaneman trots att han med sina attribut borde bli magiker. Till råga på allt så visar det sig att han även har nå'n magisk talang. Som grädden på moset visar det sig att han blev tirakbaneman för att göra sin far stolt och att han inte alls vill bli krigare. Detta hindrar dock inte honom från att bli framgångsrik.
Vad göra? Den dvärgiska filosofin gick bet här.
Att höjning av attribut skulle komma över rasens "maxvärde" är skitsnack då man t.ex. kan styrketräna senare i spelet och höja STY. Subras my ass. Och även OM det skulle bildas subraser så är det inte mitt problem, eller hur? Jag antar att spelkonstruktören visste vad han gjorde och då han inte bifogade nå'n text som styrker din teori så gäller samma som för rasmoddarna.
Jag är dock stenhårt för att slå fram samhällsklass som vanligt men skita i moddarna. De är helt ologiska. En krigare av annan ras med "krigargener" (tränad sen födseln och bla bla bla) får inte plus på attribut. Varför skulle dvärgar få det. Det är helt sjukt.
Radin