Re: Midget-sex
Att Zolod har mindre plus i fysiska attribut är rätt naturligt, tycker jag. Drezins attributmodifikationer däremot, är jävligt märkliga. Och i övrigt tycker jag inte att eons dvärgar är så fruktansvärt tråkiga som du vill låta påskinna. De blir vad man gör dem till, som jag förhoppningsvis kan lyckas bevisa i vår nuvarande dvärg-involverande kampanj. Men på ett sätt håller jag med dig- dvärgarna, möjligtvis undantaget Drezin, är inte alls lika intressanta och lämpliga som rollpersoner som övriga folkslag i Eon. Det känns som om de väldigt lätt blir enformniga på något sätt. Och sedan är det det här med sexualiteten, som du och jag talade om. Helt asexuella rollpersoner är av någon anledning väldigt tråkiga att rollspela, och så gott som alla mundanas dvärgar (utom kung Kraalen *le*) är ju nästan så sexuellt svala man överhuvudtaget kan bli. Tro nu inte att jag är pervers eller nåt (vilket jag iofs är), men sexualiteten är faktiskt en jäkligt viktig del av en rollperson (och allt annat för den delen, iaf enligt Lycan och Freud). Detta bidrar helt enkelt till att göra dvärgar tråkiga och enformiga att spela, iaf enligt min erfarenhet. Av någon anledning tycker jag också sällan att dvärgar är särskilt intressanta som karaktärer, men det beror kanske mer på mig själv än neogames. Som politisk faktor i världen tycker jag dock att Mundanas dvärgar är ursköna, även om jag helst skulle ha sluppt klyschan alv-hatar-dvärg (som iofs är betydligt mildare i min kampanjvärld).
- Ymir, tycker dock att Drezin är något av det coolaste som skådats i ett fantasyrollspel, och kan inte riktigt släppa temat med henéas fångenskap i Kraalen- gillar det som faen.