Den synkade inte ljudet korrekt för mig, men det kan ju ha varit en fuckup från min sida.Jag har testat Xilisofts DVD Ripper.
Ungefär som med Codecs... Varför alla dessa sjuttioelva CODECS att hålla reda på.Varför ska det vara så svårt att föreslå några rimliga inställningspaket, tex XviD, 400 MB/h?
Jag brukar blåsa in NIMO codec pack, Gordian codec pack och ACE Mega CoDecS pack. Sedan använder jag VLC och MPC som spelare. Jag har fortfarande inte hittat en fil som de inte tar.Ungefär som med Codecs... Varför alla dessa sjuttioelva CODECS att hålla reda på.
Tja, hade man uppfunnit moderna flygplan från början så hade inte dubbeldäckarna behövts. I första hand så handlar det om förbättringar gentemot föregående format (och lite gnabb mellan företag), så alternativet hade varit att stanna med gamla format och få stora filer av låg kvalitet.Men det är ganska löjligt att det lyckats bli en sån djungel.
Fast i ärlighetens namn så spelar VLC praktiskt taget alla filler producerade det senaste decenniet eller så, direkt utan codecs. Att den dessutom är gratis och finns för W*ndows, M*c och *nix samt ser mycket bättre ut än Microsofts LSD-influerade spelare gör ju inte saken sämre.AMEN to that!! Det vore ju inte en större grej att ha inbyggt internetstöd och automatiskt codec-letande i mediaspelaren... eller att man redan från början har det mesta installerat och lägger till nya codecs vid automatiska uppdateringar.