Nekromanti DVDspelarproblem

Storuggla

Champion
Okej, jag köpte mig en tvserie på dvd. Mums. Den anländer, och stoppar in skivan i spelaren och... "BZEEP" säger den och vägrar spelas. Den visar dock antipiratreklamsnutten och produktionsbolagets logga, men sen tar det stopp. Jag brölar på amazon som skickar nytt. Samma problem. Exakt samma problem. Jag ger upp och reklamerar klabbet.

Ett tag senare köper jag samma tvserie igen, fast i en annan ask (i hopp om att det är bättre nu). "BZEEP" säger dvdspelaren nä allt blir svart på skärmen.
Nu visar det sig dock att jag kan kolla på den på datorn. Så de fungerar på min mac, men inte i dvdspelaren (som är regionsfri). Detta är första gången en dvd har jävlats med mig till denna grad. ARG!

Monitern är för liten för maratontittande!

Storuggla, grötomslag

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Antipiratreklamsnutten

Eftersom det här är OT-forumet bryr jag mig inte om att svara på huvudpoängen i ditt inlägg, trots att jag sympatiserar med den. Istället svarar jag på det här:

Den visar dock antipiratreklamsnutten och produktionsbolagets logga, men sen tar det stopp.
Satan vad jag hatar antipiratreklamsnutten. Om jag hyrt den jävla DVDn för riktiga pengar från en riktig uthyrare vill jag slippa bli serverad några psykedeliskt klippta moralkakor om hur fel det är att göra något som jag uppenbarligen inte har gjort. Om de inte tar bort skiten kommer jag att ladda ner filmerna från Internet i framtiden så att jag slipper den.

Sådär, nu är jag lugn igen.

/tobias

Troberg

Sinister eater
Skaffa en spelare med så kallad FBI-skip. Då slipper du se den snutten och kommer direkt till det riktiga materialet.

Nightowl

Champion
Re: Antipiratreklamsnutten

Om jag hyrt den jävla DVDn för riktiga pengar från en riktig uthyrare vill jag slippa bli serverad några psykedeliskt klippta moralkakor om hur fel det är att göra något som jag uppenbarligen inte har gjort.
Precis. De skulle ha med en belöning istället, som en nakenbild på Justin Timberlake eller den vinnande lottoraden.

Erik

Storuggla

Champion
Fast nu är inte problemet antipiratsnutten, utan att skivan inte kan spelas efter snutten.

Storuggla, snutten ger mig tid att hämta ost

Krille

Super Moderator
Det kan vara så att flaggorna "autospela innehållet" och "får inte stoppa uppspelningen" får din spelare att kuka ut. Om du nu har en spelare som skiter i dessa två flaggor så är problemet löst. Juh.