TomasHVM
Swordsman
Jeg tror at alt det beste som skjer i rollespill kan knyttes til tre hovedelementer:
- innlevelse i rollen
- spenning i scenariet
- felleskapet mellom spillerne
For at rollespillet skal bli virkelig bra, så bra at det gjør deg vill og gal av lykke, da må alle disse elementene fungere veldig godt.
Jeg vet av erfaring, og gjennom diskusjoner, at mange spiller i årevis med spillgrupper der ett eller flere av disse punktene gjelder:
- innlevelse i rollene er på minimum, eller mangler
- scenariene gjentar gamle formler, uten spenning eller engasjement
- felleskapet preges av dårlig kommunikasjon, kjedsomhet og konflikter
Spørsmålene mine er:
- Hva skaper dysfunksjonelt rollespill innenfor hvert av disse hovedpunktene?
- Hvordan kan dysfunksjonelt rollespill påvirke meningsdannelsen rundt rollespill?
- innlevelse i rollen
- spenning i scenariet
- felleskapet mellom spillerne
For at rollespillet skal bli virkelig bra, så bra at det gjør deg vill og gal av lykke, da må alle disse elementene fungere veldig godt.
Jeg vet av erfaring, og gjennom diskusjoner, at mange spiller i årevis med spillgrupper der ett eller flere av disse punktene gjelder:
- innlevelse i rollene er på minimum, eller mangler
- scenariene gjentar gamle formler, uten spenning eller engasjement
- felleskapet preges av dårlig kommunikasjon, kjedsomhet og konflikter
Spørsmålene mine er:
- Hva skaper dysfunksjonelt rollespill innenfor hvert av disse hovedpunktene?
- Hvordan kan dysfunksjonelt rollespill påvirke meningsdannelsen rundt rollespill?