Jag tänkte jag skulle göra ett Earthsea-rollspel. Jag vet att Archipelago är ett sådant men jag vill ju ha ett eget
Nu verkar ju inte Ursula LeGuin vilja ha några officiella rollspel gjorda på hennes böcker (har skrivit och frågat) så det är ju bara att greppa den gamla filen och ge sig på serienumren
Jag skulle vilja göra ett regellätt system men samtidigt vill jag fortfarande ha lite speliga element. Jag har ett eget litet system som jag jobbar på - ARCS - och det blir nog att arbeta fram något bra av det. Alternativet är att köra med QuestCore (mitt andra system) men det kanske inte passar sig för det som jag tänkt.
Settingen skall vara väldigt lik Övärlden men andra öar på samma planet.
Jag har även förhoppningar om någon slags crowdsourcing för detta men vi får se - vill någon hjälpa till så är denne välkommen!
Mitt designtänk:
Magi skall funka som i Övärlden (true naming och Old magic).
Samma sorts low fantasy-setting. Lite bronsålder-medeltida mash-up.
Det skall med andra ord vara väldigt troget böckerna så långt det är möjligt.
Nu verkar ju inte Ursula LeGuin vilja ha några officiella rollspel gjorda på hennes böcker (har skrivit och frågat) så det är ju bara att greppa den gamla filen och ge sig på serienumren
Jag skulle vilja göra ett regellätt system men samtidigt vill jag fortfarande ha lite speliga element. Jag har ett eget litet system som jag jobbar på - ARCS - och det blir nog att arbeta fram något bra av det. Alternativet är att köra med QuestCore (mitt andra system) men det kanske inte passar sig för det som jag tänkt.
Settingen skall vara väldigt lik Övärlden men andra öar på samma planet.
Jag har även förhoppningar om någon slags crowdsourcing för detta men vi får se - vill någon hjälpa till så är denne välkommen!
Mitt designtänk:
Magi skall funka som i Övärlden (true naming och Old magic).
Samma sorts low fantasy-setting. Lite bronsålder-medeltida mash-up.
Det skall med andra ord vara väldigt troget böckerna så långt det är möjligt.