"Inte en dag för sent. Man skall inte sälja något man inte har koll på vad det är."
Helt klart, men det är knappt åratal sen ens, som man kunde stå och snacka regelsystem med personalen på Tradition i Stockholm. Nu när de hade REA för att sälja ut det sista hoppades jag få tag på DMG billigt, eller kanske nåt annat lattjo, eftersom de borde haft rätt stort lager på Tradition i Gallerian, resonerade jag. Jag hade så otroligt fel. Sedan jag var där sist hade de helt byggt om och hade ungefär 2 små, små hyllor med rollspel, och kvar i dem stod mindre mängd böcker än vad jag har liggandes brevid sängen i normalfall. Det gick jävligt fort det där, från riktig och ganska mysig rollspelsbutik till att ha några böcker till överpris ståendes och samla damm, "bara för att". Faktum är att butiken brukade vara helt överfull av alla möjliga sorters spel. Idag finns en pliktskyldig samling topplistespel till de nya konsolerna, en halv hylla anime-DVD, lite Warhammer och en glasmonter med Yu-Gi-Oh-kort. Vem tror de att de ska tävla med? De har ju inte bra sortiment av någoting alls, och dessutom inte ens fördelaktiga priser.
Vad innebär att de köpts av Gamestop då?