Nekromanti Eddingsböckerna?

solvebring

Superhero
Tjosan i lingonskogen alla troll!

Det är så att jag är rena fanet av Eddings men har tyvärr börjat tappa kontrollen över hans/deras verk. Jag har koll på alla böcker fram till "DRÖMMARNA - Äldre Gudar", som kom efter Althalusböckerna och Reginas Sång...
Jag undrar, har jag missat några, i så fall vilka?

Vill du hjälpa mig så lista gärna alla Eddings böcker.
Vill du diskutera lite Eddings är det välkommet det också. :gremsmirk:

DesertRain

Hero
Sök "david eddings" på SF bokhandelns hemsida
http://www.sfbok.se/

bästa eddings bok enligt mig: Den dolda staden och bästa serie är sagan om tamuli.
Tycker att Eddings är en jättebra författare och har läst nästan alla böcker av honom
/Purgatory

solvebring

Superhero
Tycker Althalusböckerna är just de bästa, mest klockrena´, och de som skiljer sig mest från de första serierna. En direkt bok på första plats är dock svårt, men Belgarath Besvärjarenböckerna är underbart klockrena - vad kan vara bättre än att se allt ur just Belgaraths ytterst förvridna perspektiv? ...Belgarath är den perfekta satirhumorn.

DesertRain

Hero
Tycker själv att Althalus är de sämsta han skrivit, början av del ett var bra, men sen tyckte jag att det bara spårade ut.
Men håller med om att Belgarath böckerna är bra, och Belgarath själv är lätt en av de bästa karaktärerna Eddings skapat.
/Purgatory

solvebring

Superhero
Jag håller fullständigt med dig om Belgarath! :gremgrin:

Jag gillar nog Althalusböckerna just för att de skiljer sig från de andra, är lite udda och svåra... Det är med gudar som alltid, men det är liksom inte samma bas och samma story om och om igen, det blir lite skillnad fast ändå det samma, det är liksom det jag fastnat för. ...Kan inte förklara med ord, men de som läser Eddings fattar vad jag menar.

Om någon annan nu tycker att alla som läser Eddings är idioter just för att det "är samma hela tiden" så kan jag säga, nej, och att Eddings är precis som Iron Maiden.
Liksom Maidens skivor har Eddings böcker alltid samma grund, men var bok och skiva är ändå så unik, och det är just för att alla de jag nu pratar om är rena provs, och sådana som aldrig sviker fansen.
Om man får något nytt hela tiden, men som aldrig ändrats i sig, så blir man aldrig besviken, och lyckas man då göra varje pryl unik fast undermedveten igenkännerlig så är det klockrent. Jag menar, ta de band som gör tio assköna plattor, och så kommer den nya, och du känner inte alls igen bandet längre - vad tycker du då? Jag tycker inte något positivt om det i alla fall! ...Och de författare som gör likadant... :gremmad:
Helt enkelt, Maiden och Eddings är bra killar... (och tjejer - förlåt Eddings fru!) Säger någon något annat så lyssnar jag inte - *lalalalala, dålig mottagning, jag hör inget!*

:gremgrin: