jensofsweden
Stjärnmagiker
Jag funderar på att spela magiker i ett uppkommande äventyr, och eftersom jag alltid gillat vattenmagi så känner jag mig liksom manad att skapa en Hydromantiker. Har kollat igenom effekterna i Mystik och Magi och blev lite besviken när jag såg att det inte verkar finnas effekter som specifikt låter magikern dränka eller orsaka uttorkning genom att antingen fylla offrets lungor med vatten eller dra ut vatten från deras kropp.
Det finns dock en effekt som låter magikern "skapa vatten" genom kondensation; detta fick mig att fundera på om man kanske kan tweaka effekten till att antingen kondensera vattnet in i ett måls lungor (dränka) eller att kondensera vattnet från ett måls kropp (uttorkning / törst).
Vad tror ni, kan detta fungera med lite effektförändringar? Om det gör det, hur skulle ni föreslå att det påverkar målet effektmässigt att kondensera vatten in eller ut ur dennes kropp (per filament)?
Go forth and discuss!
Det finns dock en effekt som låter magikern "skapa vatten" genom kondensation; detta fick mig att fundera på om man kanske kan tweaka effekten till att antingen kondensera vattnet in i ett måls lungor (dränka) eller att kondensera vattnet från ett måls kropp (uttorkning / törst).
Vad tror ni, kan detta fungera med lite effektförändringar? Om det gör det, hur skulle ni föreslå att det påverkar målet effektmässigt att kondensera vatten in eller ut ur dennes kropp (per filament)?
Go forth and discuss!