Nekromanti Effekter av städning

Pom

Swashbuckler
Besökte barndomshemmet igår. Mor min hade börjat sortera om en del böcker. I ett skåp visade hon mig en liten hög med skrifter hon ville höra om jag var intresserad av.

Och där låg Sinkadus nr 1. Det tidiga åttiotalet drämde till mig med ett nostalgiskt lyckorus. Jag hade inte sett till tidningen på flera decennier och gett upp den som tappad/stulen/slängd även om jag inte kunde begripa hur det kunnat gå till.

Men här fanns alltihop: artiklar om varför det dröjde så med Dimön och Monsterboken. Nya häftiga varelser som hober och orcher. Nya besvärjelser som paralysering. Nya vapen som dansk skalle och treudd. Ett system för skjutvapen som gav hejdlösa skadebonusar på nära håll vilket gjorde armborst till närstridsvapnet framför andra. Skelettbyns hemlighet (=det finns skelett i byn). Guden Eledain med NATO-symbolen. Värdshustabeller.

Som väl är finns det gott om anteckningar och kludd i tidningen, så det finns ingen risk att jag ens frestas sälja denna kulturskatt.

Hm, det här blev visst inget särskilt diskussionsinbjudande inlägg. Hemskt ledsen. Jag var bara tvungen att skriva av mig.

Så, iväg och sortera böcker allihop! Man vet aldrig vad man kan hitta.

Johan K

Gammal & dryg
Bara att grattulera !

Trro bestämmt att jag ska göra samam sak när jag kommer hem till päronen.. Man vet ju aldrig vad man kan ju... :gremtongue:
Annars så fundrar jag åxå at gå på loppis, där kan man göra fynd åxå har jag hört...

/ Johan K, som gör en menat notering om att leta böcker hos päronen..

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Ah.. Lyckost. :gremsmile:

Synd bara att jag inte kan hitta en sådan i min städning :gremfrown:

Organ

Out of time, out of mind
[ QUOTE ]
Synd bara att jag inte kan hitta en sådan i min städning

[/ QUOTE ]
Om du vill kan du få komma hem och städa min lägenhet. Jag kan plantera nån gammal sinkadus bland bråten som du kan få behålla som tack för besväret :gremgrin:

/Anders

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Beror på vilken Sinkadus du gömmer...

:gremwink:

Har de flesta, men inte nummer ett (eller två för den delen heller). :gremfrown:

Organ

Out of time, out of mind
Re: Beror på vilken Sinkadus du gömmer...

[ QUOTE ]
Har de flesta, men inte nummer ett (eller två för den delen heller).

[/ QUOTE ]
Då verkar det tyvärr som jag får städa själv, för de i A5-format vill jag inte skiljas ifrån.

/Anders

Pom

Swashbuckler
Re: Effekter av städning (ANT)

Skelettbyns hemlighet (=det finns skelett i byn).

Snacka om spoiler. (-:
Jag överdrev lite. Det fanns lite skatter att hitta också, bl a ett horn som gör att alla inom 120m hamnar under blåsarens totala kontroll, men den KRA (psykisk kraft) som behövs till detta dras automatiskt från blåsaren.
Vi körde med de där bonusreglerna för armborst, så Patrullskelett nr 4 dödade oss, vill jag minnas.

Hjalle

Swashbuckler
Det coolaste jag hittat vid en städning var en tärning som varit borta i en och en halv månad. Nåja, mina föräldrar hade inte ens träffats när Sinkadus nr1 kom, så jag har taskiga förutsättningar för att hitta sånt. Men men, det vore ballt om det uppdagades att farsan gick på rollspel på det glada åttiotalet...

-Hjalle, tvivlar.

GoblinGurra

Swordsman
Jag hittade en tärning som varit borta i ett halvår.
Den låg bakom elementet tillsammans med 4 LEGO-gubbar, 2 en kronor och en ficklampa som jag tappade när jag försökte ta upp tärningen, LEGO-gubbarna och rikedomarna.

Pom

Swashbuckler
Re: Tack [NT]

Dansk skalle betyder att man drämmer till fiendens huvud med sitt eget huvud. Man skallar honom.

Troberg

Sinister eater
Rättning

Dansk skalle betyder att man drämmer till fiendens huvud med sitt eget huvud. Man skallar honom.
Njä, inte riktigt. En äkta dansk skalle är en tjurrusning där man siktar med sitt eget huvud i magtrakten på motståndaren. Det du beskriver är bara en gammal hederlig skallning.

Pom

Swashbuckler
Re: Rättning

En äkta dansk skalle är en tjurrusning där man siktar med sitt eget huvud i magtrakten på motståndaren. Det du beskriver är bara en gammal hederlig skallning.
Där ser man. Den definitionen har jag inte sett förut. NE tiger om saken. Media Familjelexikon och Susning.nu håller med mig. Men säkert kan ett så bra uttryck ha flera betydelser.

Troberg

Sinister eater
Re: Rättning

Där ser man. Den definitionen har jag inte sett förut. NE tiger om saken. Media Familjelexikon och Susning.nu håller med mig. Men säkert kan ett så bra uttryck ha flera betydelser.
Lita på mig, jag har bott så nära Danmark att man kunnat se det en klar dag. Jag vet sådant.