Jag spånar lite här, och ta det med en nypa salt då jag är full av öl och koskenkorva...
Jag vill ha skärande vindar. Eller bara starka fokuserade vindpustar.
Jag vill ha detaljerad ikono/semotropi som förklarar hur man med rätt tecken eller symbol kan kontrollera/förstärka/hämma något.
Exempelvis en semotropisk effekt som gör att en text blir oläsbar förutom för rätt kriterier.
Ikonotropisk effekt som förenklar alstring? Kostar 2 ikonotropiska filament plus 2 per magnitud. Går ej att göra permanent. Behöver kombineras med en harmoniserande effekt kanske?
Vill ha förmågan att låsa folk i temporära stasisfält. Troligen nomotropiskt.
Vill ha "haste", alltså kronotropiska effekten tidsflykt fast tvärtom. Effekten gör att någonting rör sig dubbelt så snabbt. Så det åldras dubbelt så fort, men hinner också göra dubbelt så mycket. Kanske inte dubbel hastighet på magnitud ett, men "haste" iallfall.
Vill ha offensiva effekter på fler aspekter.
Vad sägs om kryotropiska effekten köldknäpp? Gör att offret måste slå ett tål-slag för en viss kroppsdel med magnitud antal tärningar. Misslyckas slaget förfryser kroppsdelen omedelbart?
Biotropiska effekter som kan göra skada kanske? Typ "hypermetabolism" som gör att ett offer behöver filament nånting extra föda per dygn. Detta gör att du kan utsätta någon för svält. På samma not, biotropisk effekt som gör att du behöver äta mindre, eller bara tar upp näring enklare.
Genom detta kan du göra så att oananade personer blir tjocka då du dubblerar deras näringsintag utan att personen ändrar sitt födointag.
Utstuderade daimotropiska och teotropiska effekter. Finns det en teotropisk effekt för att skapa liv? Hur annars skapar gudar sina troende väsen?
Fototropiska effekten laser kanske är lite väl extrem, men möjligheten att ha en fototropisk effekt som antingen gör att folk kan mista sin syn på grund av extrem näthinneskada, eller rentutav bränna sönder saker vore lite roligt.
Skadande geotropiska effekter i stil med att en jordpelare skjuter upp ur marken och antingen knockar eller punkterar offret.
Hydrotropiska effekten erodera skulle vara kul. Tänk er att långsamt lösa upp fiendens borg med ett vattenskinn. Nånting i stil med: "Effekten eroderar upp magnitud/10 kilo material."
Hydrotropiska effekten osmos vore också roligt. Styra vätskebalanser med magi kan säkert vara användbart, för någon, kanske?
Selenotropisk effekt som orsakar hög respektive lågvatten skulle ju kunna ha sina användningsområden. Kanske skulle selenotropi kunna användas för att kasta lykantropi på folk?
Lykantropi, offret kommer vid varje fullmåne, eller selenotropiskt kraftflöde, måsta slå ett (magnitud)obT6 slag mot vil och tål för att inte förvandlas till random djur. Jag vet inte, jag spånar bara.
Skuggharmoni. Det vore sjukt coolt att kunna harmonisera med skuggor. Jag är dessutom av åsikten att alla harmoniserade effekter borde göra så att all påverkan från det element eller den aspekt man harmoniserar med har svårare att påverka en. och att ju mer filament man använder för att harmonisera desto större inverkan på det harmoniserade får man. Med ett filament eldharmoni kan du hålla fingret i en ljuslåga utan att bränna dig, och alla eldskador minskas med 1T6, typ.
Skuggharmoni iallafall skulle innebära att man kastar en större skugga efter sig, och att man döljs i skuggor enklare, samt att man kan gestalta en skototropisk varelse.