Nekromanti Effekter

Azdeus

Veteran
Re: Tja...

Det finns värre. Gör tio stycken ringar med demoniska aggregat mag 1, med "sårade änglars spjut". (Har ingen aning om vad den heter, men nått sånt är det) Bestäm själv vilket aktiveringsvilkor du vill ha, sätt en på var finger och börja rocka. Kanske fler jag tror inte att det finns någon begränsning.

Enligt reglerna så ska du slå Ob1T6 mot ditt färdighetsvärde i alkemi för att se om dom fungerar, det kan hända att någon av ringarna inte fungerar men det är löjligt låg chans och den kan inte förstöras eftersom du inte kan fumla med Ob1T6.

Jag har inte läst mystik och magi men det har däremot spelaren som kom på idén och "förklarade" det för mig.
Kanske en tio-femton ggr och sedan grundboken dubbelt så många ggr.

Japp, fast änglars spjut behöver typ 6 filament, så du behöver dels 3 Demoniska alsta-mojänger, sedan två transformatorer (en till foto o en till nekro) och så behöver du en aktivator, och en besvärjelse-mojäng..... Och detta är dyrt. Och det är för en ring. 10 stycken... det går mycket guld till det.....

Azdeus

Veteran

Ta en enklare besvärjelse som bara behöver ett filament. Se bara till att effekten gör trauma eller smärta så har du ditt på det torra.

Eller gör en fetmäktig engångsbesvärjelse på varje ring. Det skulle fungera det också.

Jag har som sagt inte alls särkilt bra koll på magireglerna eftersom jag hatar att spela magiker efter att jag spelat för mycket DoD. Om jag skickar en magiker mot spelarna så slår jag ett par tärningar mot magikerns FVn, låtsas att jag vet vad jag håller på med och säger att han lägger "Sårade änglars spjut" på dig. (Enda riktigt tuffa besvärjelsen eftersom jag tänler mig den som en röd laserstråle från magikern till offret).