Nekromanti Efter ett par timmar i spelgrottan...

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Yes, tog med mig ett sexpack folköl och ett paket cigg ner i rollspelsgrottan. För ett tag sedan beställde jag lite "dungeon dressing" över nätet, och nu lyckades jag äntligen bli lite sugen på att måla grejorna.

Det var ett skönt avbrott från att måla dessa ständiga, blåa Ultramarines. Materialet var lite annorlunda att måla också. De här möblerna är gjutna i tandläkargips, vilket är aningen poröst och suger åt sig färg ordentligt. Det var inte ett så stort problem som jag hade trott, men det krävde lite andra tekniker för att måla. Dessutom märkte jag att grejorna är väldigt ömtåliga, och att den minsta av stötar skaver bort färgen och blottar det vita gipset under, så allt det här kommer jag bli tvungen att lacka innan de åker fram på spelbordet.

Några bilder (jag har alltså bara målat möblemanget, tunnorna och kistan, figurerna är från Wizards och väggarna från Dwarven Forge):

Bilderna är lite små, men om ni högerklickar och väljer typ "visa bild i ny flik" eller något sådant så ser ni dem i större format.

Fräckt va? Jag har asmycke mer att måla!

solvebring

Superhero
Najs najs!
Ser verkligen fint ut.

Trevligt med gipset som verkligen tar åt sig färgen, lite minus med ömheten dock.
... Fast jag pysslar ju själv inte med figurer och sådant så I don't care for real. =) Äger några få D&D miniatures, det är allt.
Figurer och props till det är dock coolt som fan i sig, kul att titta på.

... säger solvebring som gillar Vitulvs verk, men är helt klart mer avundsjuk på ciggen och biran.

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Draugen said:
Riktigt snyggt!

Det är sådär man ska lira D&D 4:Ed! :gremsmile:
Synd att vi inte ska spela 4e då :gremsmile: