Nekromanti Efterlängtat 2018

anth

Vetefan
Vilket rollspel är ni längtar ni mest efter och har högst förväntningar om 2018?

På EN World håller man just nu en omröstning.
Förra året var det mest efterlängtade spelet Trudvang Chronicles för 2017.
Ska Sverige vinna igen med Kult: Divinity Lost som mest efterlängtat 2018?

http://www.enworld.org/forum/content.php?4740-Voting-Is-Open-For-Most-Anticipated-RPG-of-2018!
7th Sea: Khitai
Alternity 2017 - A Science Fiction Roleplaying Game
Aquelarre: the dark & mature medieval RPG
Capharnaum - The Roleplaying Game
Cortex Prime
Dark Conspiracy
Deluxe Wraith: The Oblivion 20th Anniversary Edition
Deviant: the Renegades
Dusk City Outlaws
Eclipse Phase, Second Edition RPG
Esper Genesis: Heroic Sci-Fi Role-Playing for 5E
Forbidden Lands: Retro Open-World Survival Fantasy RPG
Heavy Metal Thunder Mouse
Invisible Sun
John Carter - The Roleplaying Game
Judge Dredd & The Worlds of 2000 AD
Kult: Divinity Lost
Legend of the Five Rings RPG 5th Edition
LexOccultum
Mutant Crawl Classics RPG
N.O.W. The Modern Action Roleplaying Game
Numenera 2: Discovery and Destiny
Paladin: Warriors of Charlemagne
Prince Valiant, the Storytelling Game
RuneQuest: Roleplaying in Glorantha
Sentinel Comics RPG
Spire RPG
The Expanse
The Witcher Roleplaying Game
The Yellow King Roleplaying Game
This Defiant Earth: 1950s Sci-Fi Movie Roleplaying!
Tiny Dungeon 2e - Minimalist fantasy roleplaying is back!
Top Secret: The New World Order
Torg Eternity
Trinity Continuum
Vampire: The Masquerade 5th Edition
Warhammer 40,000: Wrath & Glory
Warhammer Age of Sigmar Roleplaying Game
Warhammer Fantasy Role Playing Fourth Edition

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Forbidden Lands: Retro Open-World Survival Fantasy RPG

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Det låter på Gnomvid som om Den Yttersta Domen är nära att bli klart. Det har varit det högst förväntade spelet i mer än fem år för mig.

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Jag längtar efter följande:

Forbidden Lands -- För att jag blev sugen på att spela bara jag läste beskrivningen.

Kult -- För att jag vill få det innan jag får veta om döden bara är början...

Just ja:

Demon City -- som jag inte vet speciellt mycket om alls, inklusive när och hur det kommer publiceras, men jag vill ha det!

Bifur

Veteran
Warhammer 4, för att old Old World förtjänar och behöver en riktig nystart.

I övrigt vill jag ha ett bra svenskt rollspel med Johan Egerkrans som illustratör! (DDR lär aldrig bli spelat)

Hellzon

Långsamma Vargen
wilper;n265270 said:
Det låter på Gnomvid som om Den Yttersta Domen är nära att bli klart. Det har varit det högst förväntade spelet i mer än fem år för mig.
Ja, Yttersta Domen har jag varit sugen på åtminstone sen jag var med och spelade på förra Gothcon.

Cortex Prime backade jag när kickstartern gick. Uppdateringarna kommer inte lika tätt längre men det är väl på gång.

Eclipse Phase skulle få ett enklare system, lät det som när den kickstartern rullade så det är ju högst intressant.

zonk

muterad
Demon City - verkar grymt coolt, alltid intressant att se vad Zak tar sig för..

WFRP 4 - oklart om det blir bra eller inte men måste ju kollas upp

Paal

Imaginär fantast
Forbidden Lands
Eclipse Phase 2E
WFRP 4

Lupus Maximus

Tekniker
Det är flera saker som jag backat eller som jag missade att backa med kommer köpa då det kommer ut.

Men det som jag egentligen mest väntar på är Noir:redux och expansionsmodulerna till Western.

Mogger

Hipsteranka
Lupus Maximus;n265281 said:
Men det som jag egentligen mest väntar på är Noir:redux och expansionsmodulerna till Western.
Ja, när det gäller sådant som inte är med på listan så ligger nya Neotech väldigt högt upp på min lista, tillsammans med ett ännu hemligt projekt som kommer att blåsa kallingarna av rollspelssverige! :)

Jag hoppas att det sista från Eon Kickstartern kommer ut. Sen vill jag också ha Neotech X eller vad det heter. Samt förhoppningsvis en magimodul till Eon,och Kult vore kul.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Jag vet inte, jag. Jag har ju typ inte tid att spela de spel jag har, än mindre blicka framåt.

Men.

Jag ser fram emot att se hur Kult blir.

Om Eclipse Phase-folket håller löftet om ett förenklat regelsystem - det kanske det blir, men inte enkelt nog för mig - så blir det också intressant. Även om jag hellre sett att de gått från att pumpa ut setting-böcker som bara gör världen mer svåröverblickad till att ge ut feta kampanjer som utforskar sagda setting.

Jag försöker hitta information om Coriliskampanjen Ikonernas Nåd och den första delen Emissarien som försvann... Jag hoppas att de kommer under 2018. I så fall ser jag fram emot det jättejättemycket.

Jag har tyvärr ganska låga förväntningar på alla tre ovanstående, för jag är en tjurgubbe som oftast tycker att rollspelsprodukter är mycket sämre än de borde vara. Men jag har nog högst förväntningar på Emissarien som försvann.

(För egen del ser jag VERKLIGEN fram emot att faktiskt få ut min sedan länge utlovade första kampanjbok till Rotsystem, även om den troligen bara kommer att innehålla tre äventyr istället för 6-7. Jag ser också mycket fram emot att få ge ut det första äventyret till Kutulu.)

gustaf s

Warrior
Ja, om Den yttersta domen ska bli klart osv låter det ju som nåt att se fram emot (eller ja, jag tyckte ju att vår just avslutade kampanj var go nog...). The Sword the Crown and the Unspeakable Power och Bluebeards Bride är två spel jag kickstartat men som inte landat in här än, så de ser jag framemot. Fast Den yttersta domen är nog coolare.

Mest ser jag nog dock fram emot att spela spel jag haft ett tag men inte spelat. Det finns en näve såna.

Jag hörde just om ett Fall of Magic-hack i rymden. Vet inget om dess status, mer än att det existerar i nån slags spelbar version, men det låter coolt också.

Khan

Kondottiär
krank;n265299 said:
(För egen del ser jag VERKLIGEN fram emot att faktiskt få ut min sedan länge utlovade första kampanjbok till Rotsystem, även om den troligen bara kommer att innehålla tre äventyr istället för 6-7. Jag ser också mycket fram emot att få ge ut det första äventyret till Kutulu.)
Om det här blir lika bra som tidigare moduler kommer vi nog att konvertera till cyberpunk i vår spelgrupp. Vi ska bara vinna teaterfestivalen i Targus först. Damarien gav mersmak.

Men själv är jag helt pepp på Paladin. Jag har länge diskuterat möjligheten att göra ett Pendragon-hack med några kompisar baserat på andra kända sagocykler, tex de gamla Ynglingakungarna, Robin Hood eller just Karl den Store och Paladinerna. Det här kan bli hur skoj som helst.

Rangertheman

Myrmidon
Jag är inte så sugen på fler spel som jag inte kommer att hinna med att spela. Hade jag haft mer tid hade intresset mest varit för RuneQuest och WFRP. De jag ser mest fram emot 2018 är Monsterboken till Symbaroum och förmodligen kommer även del 4 i Törnetronen-kampanjen nästa år.

RedMoon

Veteran
Jag vet, en lågoddsare - men helt klart KULT: Divinity Lost! :wink: