Till skillnad från tidigare när jag behövt kampanjhjälp så ska jag inte presentera apiga mängder halvnödvändigt stuff innan jag kommer till poängen. Så; lite får räcka.
Det hela bygger på ett av äventyrsuppslagen i artikeln 'Häxorna i Pereine', närmare bestämt En hjälpande hand. Jag citerar;
Så, en lat ärketok i nöd kan man inte motstå, eh?
-Hjalle, nekrofilt hydrologa astralrunkare hitåt.
*hon är nämligen en lisch i dvala som kommer att vakna om någon bitchar sig mot henne. Ajfan för dem.
Det hela bygger på ett av äventyrsuppslagen i artikeln 'Häxorna i Pereine', närmare bestämt En hjälpande hand. Jag citerar;
Gentjänsten är att eskortera den nekrologa vanmystikern Halda över thalaskiska gränsen och hjälpa henne att bärga den artefakt som nekromantikern Nellah Jakhira Hradvell av ätten Vaganda förde med sig när hon steg ner i gastmarkssjön Umbethels midnattsmörka vatten (mer info, se Thalamur sida 96) för att aldrig mer synas till. Artefakten ska binda de andar som finns i sjöns vatten till sig så att de är fängslade där sen. Jag vill gärna veta hur artefakten faktiskt är uppbyggd, regel- och effektmässigt. Ta hjälp av alla tänkbara magiregler och alkemiregler, även de daimotropiska effekterna på Drunoks Drängar här. Farligt höga magnituder är inte så farligt, det lär bruttan ha klarat*.En av rollpersonernas vänner är svårt sjuk och de enda som kan hjälpa denne är häxorna. Sjukdomen är allvarlig och svår att bota [Vita döden, Hjalles anm.], men häxorna kan göra det. I gengäld så vill häxorna ha en tjänst tillbaka. Det kan vara alltifrån att kidnappa en bard, hämta en samling sällsynta läkeörter, eskortera en av häxorna till Thalamur eller kanske ta sig över gränsen till Thalamur och där hämta en artefakt i en av de makabra grav
Så, en lat ärketok i nöd kan man inte motstå, eh?
-Hjalle, nekrofilt hydrologa astralrunkare hitåt.
*hon är nämligen en lisch i dvala som kommer att vakna om någon bitchar sig mot henne. Ajfan för dem.