Nekromanti Efterlysning av kartor!

solvebring

Superhero
Goddagens! :gremwink:

Jag efterlyser bra stadskartor som jag kan använda som mall för att sedan göra om själv till mina egna viktiga städer. Är det någon som har detta så hör gärna av er. Kandra vet jag är bra, så den tas gärna emot. Men allt annat är jag också beredd att se över, inget måste över någon speciell karta, endast en stadskarta över en stor stad som är fint gjord, som kan användas som mall... Tjo! :gremtongue:

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Jag efterlyser bra stadskartor som jag kan använda som mall för att sedan göra om själv till mina egna viktiga städer.
Du är ansluten till Internet! Sök!
Det finns hur många bra kartor som helst över verkliga och inbillade städer som du kan använda som grund (utan att du behöver be någon bryta mot upphovsrätten).
Här är ett exempel

Lycka till!

/tobias

solvebring

Superhero
Att be någon annan bryta mot upphovslagen är kanske fel, men det var ingenting jag direkt tänkte på. Men många har gjort egna - vilket jag inte lyckas åstadkomma, som de kanske kan låta en annan ta del av. Tyvärr är alla kartor jag hittat under långa surfstunder dåliga, tyvärr var också den du länkade inget för mig, det är för få byggnader och en förslarvig överblick, jag söker något mer deljerat, t.ex. Kandra. Men tack ändå, är glad för alla svar :gremlaugh: .

Nero_UBBT

Warrior
Kartor en massé!

Vad är det exakt för kartor du är ute efter?
Stämningsfulla kartor eller detaljerade med statistik i rosa och turkos (finns otroligt fula kartor därute!)?
Du får definiera lite grann är jag rädd.

Själv gillar jag stämningsfulla kartor som kan fungera som props för spelarna, samtidigt som de ger en blick över exempelvis en stad.

Anyways,
Här har du lite av mina karttips. Obs, allt detta till fantasy:

Wizards of the coasts hemsida -
De har nåt som heter map of the week. Inte allt är bra men en del.
Wizards of the coast - kartor

Warhammerkartor - Mycket vackra stadskartor, rekommenderas!

Holländska stadskartor, 1600-tal -
Detta rekommenderar jag också starkt, kartorna är detaljerade och i färg. Enda nackdelen är väl att om man är kunnig på kartor och Holland ser man dels att det var väldans mkt kanaler, samt att befästningarna är ganska 1600-tal. Men kartorna är fina, ändra lite namn så blir de prima.
Holländska kartor

Maldins Greyhawk -
Kartan/staden är till typ D&D men väldigt fin ändå. Både detaljerad med massor, massor, MASSOR av detaljer och SL-info, samtidigt som jag tycker den är väldigt stämningsfull.
Greyhawk - Fin, fin, fin karta
Melkot, en mindre stad. Beskrivning med karta:
Melkot
City of Irongate; inte lika fint alls, men helt okej
Irongate, stadsbeskrivning + karta

Och om du tycker precis som jag att det är jobbigt när spelare skrattar åt egenritade kartor, så pröva lära dig kartritarprogrammet Autorealm. Det är ganska svårt, men jag har börjat fatta galoppen nu och tror att det kan bli en stor hjälp i framtiden. Adressen till Autorealm; AUTOREALM , samt en guide på svenska till att rita Autorealm-kartor från stank.

G

Guest

Guest
Du hittar våran karta över våran fantasy stad här

Den är vissligen under konstruktion och kommet ständigt utarbetas... men iaf... Kolla inom du vill....

solvebring

Superhero
Re: Kartor en massé!

Jag tackar för alla bra svar ni bjudit mig. Well, vilka kartor jag mer exakt söker - stämningsfulla men också rätt detaljerade så man får en bra överblick av städer t.ex., en bra överblick av den stad Rp är i är viktigt, man skall kunna peka ut vad som är vad och vart de är - inte bar en massa flummiga slarvigt målade hus över allt och någon bro som de flesta slarvkartor erbjuder...