Nekromanti Egen avdelning för estetiska saker?

solvebring

Superhero
Jag funderade just på det, om det inte vore trevligt och bra om Galleriforumet under Allmänna forum kunde få en egen liten forumsavdelning kallad "Estetiska forum" "Workshopforum" eller något i den stilen?

Jag känner nämligen att vore vore nödvändigt (och roligt) med forum där man inte bara kunde visa upp bilder, utan även diskutera saker kring målande, fotande, klippande och knåpande. Då kunde ju forumet täcka upp saker som illustration, foto, figurmålande, gridbyggen osv.

Som det är nu kan man inte riktigt diskutera sakerna i allmänhet, utan det blir mest så att man diskuterar aktuell bild. Det vore roligt om de som sysslar med den mer estetiska sidan av hobbyn kunde breda ur sig lite mer och diskutera konstnärsmaterial, tutorials m.m.

Nå, nu vet jag ju att Rollspel.nu är ett rollspelsforum och att vi inte borde breda ut sådana här icke rollspelsrelaterade saker för mycket. Men om man bestämde att det forumet skulle vara rollspelsrelaterat kanske det skulle gå bättre?

Nåväl, detta är ett öppet förslag och jag förstår om redaktionen ratar idén pga att den känns oväsentlig för Rollspel.nu. Likväl tycker jag att det är värt att diskutera saken för att se vad som sägs.

Genesis

Ni dés ni maître
Som jag ser det går det utmärkt att diskutera sån't på OT-forumet. Det görs ibland, men inte till den grad att det skulle vara lönt att sätta upp ett separat forum för det. Tror du att folk skulle diskutera sån't mer om vi hade ett forum specifikt för det? Jag är inte säker.

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Jag tycker inte det känns så motiverat att dela upp OT-forumet på det viset. Det tycks uppenbarligen gå att ha en hel del diskussioner kring teknologi och datorer där (för att ta ett annat specialämne), så varför inte konstnärliga tekniker?

solvebring

Superhero
Svarte faraonen said:
Jag tycker inte det känns så motiverat att dela upp OT-forumet på det viset. Det tycks uppenbarligen gå att ha en hel del diskussioner kring teknologi och datorer där (för att ta ett annat specialämne), så varför inte konstnärliga tekniker?
Det är sant.

Fast en tanke är kanske att ge Galleriet fler underkategorier? Som det är nu finns det ju tre kategorier där redan. Skulle man kanske kunna strukturera upp dem lite?

solvebring

Superhero
Genesis said:
Tror du att folk skulle diskutera sån't mer om vi hade ett forum specifikt för det? Jag är inte säker.
Säker är jag inte, men jag tror det. Speciellt nu eftersom ganska många trådar har börjat rikta in sig på just illustrationer.

Personligen tycker jag just att de inte passar i t.ex. makarforumet.