Nekromanti Egen sida

Gardener

Champion
Jag har nu spenderat lite tid med att installera och anpassa en funktion som heter MyPage och har nu en fungerande version på vårt testforum. Denna funktion gör att alla användare får ett litet hemsidekonto här på forumet som man kan ladda upp filer till genom ett enkelt script. Man kan alltså ladda upp en html-fil och få en liten hemsida, det kan också utnyttjas för att ladda upp bilder som man sen kan länka in på sin profil eller i sin signatur.

Nu är frågan om ni tycker att detta är något vi ska köra med.

Azagthoth

Myrmidon
Re: Storlek?

Så jag undrar då hur mycket plats man får?

I testforumet ligger gränsen på 100K, men vi diskuterade saken över IRC igår och kom fram till (eller nja, Gardener förklarade) att det inte skulle vara några problem att öka denna gräns till 500K. Så någonting mellan dessa två värden blir det nog om funktionen röstas igenom.

Legioth

Swordsman
lunarstorm

Jag röstade ja utan att tänka efter, för det skulle ju nog vara ganska häftigt med möjlighet att fixxa en egen sida.
Nästa tanke som slog mig var: Vad har man för nytta av att få ännu ett ställe för att sätta upp någon form av hemsida, jagmenar: vilken stackare som helst kan ju få några MB med utrymme från allvärldens olika gratis(reklam)tjänster.
Andra saken jag kom att tänka på var detta ********* lunarstorm, tänk vilken fasa om forumet skulle bli som lunarstorm, OK jag överdriver lite, och jag kan ju inte veta hur folk kommer att använda utrymmet...

Men för att t.ex. ladda upp en bild av sig så är ju nog idén helt OK.

seinet

Swashbuckler
Re: lunarstorm

Jag antar att det skulle bli en lite mer utförlig profilsida där man kanske kan lägga till lite bra länkar som man tycker andra skall besöka och lite annat sådant.

Alltså en personlig utökning av de standardsaker man kan se i profilsidan för varje användare här.

/Seinet Wintermute - Skulle inte utnyttja det så mycket mer än att lägga till lite profilsaker som jag tycker saknas (kommer inte på några på rak arm)

<font size="3">Klaga INTE på Offensiv!</font>
<font size="1" color="#646464">Vi vill se RipperDoc äta sina kängor.</font>

Gardener

Champion
Det var inte oväntat

Satt och väntade på att den kommentaren skulle komma, om Lunarstorm alltså. Förutom den stora skillnaden på inriktning, så finns det en hel del andra stora skillnader. Detta är frågan om en plats att ladda upp några filer på, inte en formulärfält för att lägga upp en massa färgglada rutor och tecken i. För att faktiskt få en egen sida här måste man ju kunna HTML, eller ha en HTML-editor.

Att man lika gärna skulle kunna skaffa en plats någon annan stans är helt korrekt. Men eftersom vi har fått flera kommentarer från folk som inte har det och vill kunna ladda upp dem till oss så tänkte vi att vi skulle kunna erbjuda det. Det kan ju finnas många anledningar till att man inte vill skriva upp sig på något sådant ställe också, man orkar inte registrera sig, man kanske är rädd för att få en massa spam osv.

För övrigt tror jag inte du behöver vara rädd för att det skulle bli något Lunarstorm här, det krävs... speciellt klientel för det. =]

De e ju inte så att...

...man måste utnyttja möjligheten att ladda upp saker bara för att den finns. Det är inte heller så att man måste göra en färgglad profil bara för att möjligheten finns.

Sen är nog mentaliteten till väldigt stor del annorlunda här om man jämför med Lunarstorm. Det är inte så förbannat snuttigt och puttigt här.

/Black Dwarf som är löjligt lunar-beroende

seinet

Swashbuckler
Namnet [OT]

Vill bara meddelade att jag numera kallar det vi diskuterar nu för "Lunarhelvete" eftersom det är så jävla irriterande totalt suger stor hårig italiensk påsättarbögpung!

/Seinet Wintermute - Undrar vad som hände med metalcommunityt Conspiracy.

<font size="3">Klaga INTE på Offensiv!</font>
<font size="1" color="#646464">Vi vill se RipperDoc äta sina kängor.</font>