Nekromanti egna magier..

pingas

Warrior
tja jag behöver lite hjälp, jag och en polare håller på att skapa en magiker och undrar hur man gör en egen magi.

har sett en del intressanta magier på nätet är det bara att välja dom till sin karaktär eller måste man skriva in nåt speciellt t.ex. "karaktären har en special magi"?

Poseur

Swashbuckler
Jag förstår inte riktigt frågan så du får gärna utforma den lite grann.

Men när du startar med en karaktär som är magiker så får man ett par specialenheter man kan lägga som besvärjelser,effekter,ritualer eller alkemiska processer. Kostnaden är en enhet per magnitud.
Magnituder står alltid i hakparantes i besverjelser i grundregelboken.
Har du mystik och magi så står det även lite info hur man skapar egna besverjelser in game genom forskning och sådant.
Har för mig att det tar 40 timmars studier per magnitud innan man lärt sig besverjelsen.

Och angående dom besverjälser och effekter som finns på internet så är det bara att höra med din SL (eller om du är sl) att godkänna dom. Då kan man ju få köpa dom till att börja med eller lära sig dom inagme.

/poseur lika förvirrad av frågan som av sitt eget inlägg

antorax

Swordsman
Besvärjelser (samt ritualer, ceremonier) består utav Effekter, som man först alstrar filament till, sedan eventuellt transformerar till rätt aspekt och sedan väver ihop till en besvärjelse.

Jag skulle tipsa dig om Mystik & Magi för att göra egna magier. Där finns en hel massa Effekter uppraddade, och hur man bygger ihop egna magier utav dem. Sedan finns det flera internetsidor som har lagt upp egenkonstruerade Effekter som du kan välja att lägga till listan.

Mitt tips, om du ändå vill hålla dig till Eons magisystem som det är konstruerat. Annars kan man ju bara höfta ihop en magi med lite sund förnuft.

Fienden

Hero
Köp dig en av de bästa böckerna som finns till EON: Mystik & Magi.

Jag har haft MYCKET roligt med att ta fram så brutala formler det går genom den boken. :gremwink:

/Kraetyz, har magiker som ärkeskurkar

Poseur

Swashbuckler
går ju faktiskt att göra en hel del roliga besvärjelser men ritualer då börjar vi prata skumma och bra grejer. (om vi bortser ifrån enorma galen kongelat besvärjelser, som ändå går att göra bättre som ritualer)

/posuer ritualmagiker

Fienden

Hero
Grejen med att göra egna formler ÄR ju att göra kongelat-besvärjelser! =D

Killen springer runt med en femte magnitudens ackumulator, och tömmer den efter tionde användningen! ^^

Det kan bli NÄSTAN lika roligt som en Mortuach.