Nekromanti Egocentrisk fråga

Rising

Vila i frid
Jag var lite nyfiken på hur mina första inlägg på forumet såg ut och tänkte söka efter dessa. Till min förfärelse märker jag att de är borta.

Äh, jag kan förstå att man inte bara sitter och hamstrar på miljontals inlägg i all evighet, men jag blev lite nyfiken; hur länge lever en tråd?

Jag antar att deras levnadstid har med att göra hur lång tid sedan det var som någon läste tråden, för det finns ju urgamla trådar som folk länkar till lite då och då och som aldrig rensas bort.

Skulle ha varit kul att läsa de första inläggen också.

Nåja, hur lång är tiden innan inläggen försvinner? Det verkar vara ganska kort tid efter att jag kom hit, för mitt Mytomnesia-inlägg finns kvar (det hette "mytomemens" då), medan Flowers and Fantasy-inlägget är borta. (Mina två första bra inlägg på rollspelsmakare-forumet)

/Rising

som söker upp alla sina gamla bra inlägg och tittar på dem så att de inte skall försvinna

Gardener

Champion
Inlägg tas inte bort automatiskt på våra forum utan ligger kvar i tid och evighet. Om nu inte något går åt pipan förstås, tyvärr har databasen gått sönder ett par gånger då ett par användare har försvunnit (däribland min egen...) så kanske kan vissa inlägg också ha försvunnit.

Rising

Vila i frid
Re: Men.. här är det ju..

Öhehmmmuhumm ... Jaså, okej, falskt alarm. Jag hade sökt på "flowers rising" men ...öhm... det här var innan jag signerade alla mina inlägg med /Rising så det var därför den inte hittade ordentligt.

Okej, den här tråden får stå som lysande bevis för vilken korkskalle jag är. (Om nu någon tvekade ett ögonblick på det.)

Förlåt för att jag slösat med er tid.

/Rising