Nekromanti Eld, Vind, Vatten, Jord

KamiFisk

Hero
Lite avatarig bild med de olika elementen.
har numera svinont i armen efter allt digital arbete, hittar fortfarande ingen riktigt bekväm ställning.

Bilden är inte helt klar lite linjer som skall fixas till, men på det stora hela är jag nöjd med den.

Attachments

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Jag gillar bilden skarpt, motivet är riktigt najs.

Linjeföringen är mycket bra, du får bra liv i bilderna.

Det jag kan fundera över lite är dina highlights och skuggor; på en del ställen skulle nog jag förväntat mig lite bredare hightlights etc, det känns lite som att du bara dragit runt just kanterna. Jag tror att dina runda former skulle funka bättre om du lekte med bredare skuggor och highlights.

Men det är bara vad jag tror =)

w176

Förlorad dotter
Snyggt, proffsigt och coolt. Men...

Vatten och vind bilderna funkar väldigt dåligt färgmässigt med varann, fär nära, med för få variationer, men ändå med såmycket variationer att de skär sig.

Gå in på deras färglager och justera colorbalnce lite git och dit. Och Vibrance/sarutation.

KamiFisk

Hero
Håller med om att mina highligts ser konstiga ut särskilt på lejonet får fixa till det i slut klämmen.

Tackar för kommentaren.

KamiFisk

Hero
Hur tror du det skulle fungera om jag bytte plats på jord och vatten bilden.
Skall leka lite med colorbalance och Vibrance/saturation har varit lite rädd för att använda dom ordentligt, men nångång skall jag väll lära mig.

w176

Förlorad dotter
Testa byta, det kan kanske hjälpa.

Problemet är att bägge bilderna är lika färgmättade, lika ljusa och mörka och bara en ett par nynaser från varann vilket gör att bägge färgerna bara ser smutsiga ut.

Jag skulle nog justera brightness/contrast också.

Det är lätt att använde justerings verktygen. Dubblera lagret för säkerhet skull och som jämförelse när du testar att förändra.

solvebring

Superhero
Najs bajs! Det tar sig, det må jag säga. Den negativa kritiken har du redan fått och vad det gäller skissiga linjer så har jag sagt det som behövs sägas förut, i andra inlägg till andra bilder. Kort och gott, finfint! Det tar sig som sagt, du blir allt bättre och hey, du är som jag sagt tidigare bra med händer. Du förenklar dem och du förenklar dem med stil. Damn good. :gremsmile: