G
Guest
Guest
I "Tiraker: Mörkrets döttrar" finns eldstenar nämda. Stenar som kan förorsaka sterilitet och skada Tiraker som kommer för nära. Låter som Uran eller liknande. Uran uppträder i tre former med omvandlings tempraturerna 688 grader C och 776 grader C. Uran är en tung ,silvervit metall (som eldstenarna i "Tiraker mörkrets döttrar") Den är eldfängd i finfördelat tillstånd. den är lite mjukare än stål och attackeras av kallt vatten. metallen är smidbar, böjlig och lätt magnetisk. (kanske något berömt magiskt vapen i mundana har lite uran i legeringen vilket förorsakar skador på folk som bär det för länge?) Jag tror att Sanari alverna skulle kunna tillverka kärnvapen om de fick tag på Eldstenarna. Men det är bara en spekulation.
Men tänk om alver och dvärgar lärde sig utnyttja eldstenarnas egenskaper. Då kunde mundana stå inför en stor kapprustning.
Jag vet att de varken har Bombflygplan eller Titan II robotar.
Men dvärgarna kunde bygga stora katapulter och alver har ju som alla vet Heavè drakar.
Så tack vare att eldstenar infördes så är kärnvapen inte längre någon omöjlighet.
Vad har ni ställt till med NeoGames?
Varfööör!!!
Men tänk om alver och dvärgar lärde sig utnyttja eldstenarnas egenskaper. Då kunde mundana stå inför en stor kapprustning.
Jag vet att de varken har Bombflygplan eller Titan II robotar.
Men dvärgarna kunde bygga stora katapulter och alver har ju som alla vet Heavè drakar.
Så tack vare att eldstenar infördes så är kärnvapen inte längre någon omöjlighet.
Vad har ni ställt till med NeoGames?
Varfööör!!!