Nekromanti Eldstrid...

Foggmock

Myrmidon
Re: regelanvändning

jag har haft ett tidigare inlägg om automat eld, det gav vild diskussion precis som denna...
först och främst: den frivillaga reglen äckligt många kulor finns. använd den. två: vi kör så här:
ob1T6 avståndet för vapnet träffar 1,2,3,4 på 'automateldslaget'
ob2t6 avståndet - ' ' - 1,2,3
-3- - 1,2
-4- - 1
-5-- 1
osv
denna regel fungerar utmärkt, och den ger inte lika mycket mega slakt i köttfärsåsklassen som den ger sken av att göra dåde felsta automateldsstrider utkämpas på ca 2-3 t6 avstånd och på 5 meter med en UZI skulle min döda mormor träffa mer än vad sjätte skott i en salva på 18 kulor som är max för UZin i detta fallet...EXEMPEL

Fogges Mean-Killing-Machine går fram emot Microsoftvakten med en uzi i var hand... han 'språngar' vilket ger 18 meter så Fogges för är 9... han hamnar på 15 meters avstånd ca. Han öppnar full automat eld =32 kulor per vapen då Fogge nästan alltid kontrollerar sin automat eld (färdighetschans 18) detta ger 30 kulor (minus en kula per vapen pga rekyl) foggwe är ambidextriös och får alltså inte svårare att kontrollera automateld pga fel hand. 30 kulor i luften ger 6 automatiska träffar på äckligt många kulor tabelen om jag minns rätt... de resterande 24 skotten slås med t6:or, dvs om minnnet inte sviker mig 1,2,3 träffar då det är ett 2t6 avstånd (tror jag, annars är det 1t6) av dessa träffar alltså statisktisk sett hälften, 12 alltså 18 träffar i stackars microsoft vakt symboliskt dödslag, död....
dessa är min spewlgruppsregelr, som funkar BRA... testa gärna själva (i detta exemplet lyckades en annan microsoftvakt få iväg tretton kulor mot fogge, en automatisk träff, två ytterligare vilket gav en sjukhusfärd... )

"The Danish Wrath Shall Come Upon All Of You"