Nekromanti Elefanter (för alla med Krigarens Väg)

P|uT0NiUm

Swashbuckler
De är långsamma och inte lika aggro som stridshingstar. Det är högt nog (det är högst :gremwink:, om man ska vara helt ärlig) som det är.

Tavili

Veteran
Dom är dock lättskrämda vilket antika härförare blev varse. Detta gjorde att elefanterna vände mot sina egna. :gremgrin:

Ziir

Veteran
Men ändra då, ge dem 100 om du känner för det. Man skall inte glömma den första regeln.

Mouja

Hero
Påminner om en i våran spelgrupp :gremgrin:

Nej men allvarligt... de är inte speciellt pålitliga eller stridsvana

packdjur á gaffeltruck

Korpen

Hero
En sanning med modifikation. De mest KÄND användandet av elefanter är hannibal, och slagen som Rom var inblandat i (mot b.la seluciderna).
Men de främsta användarna av elefanter var i Indien och sydöstasien. Indierna verkade inte alls ha lika mkt problem med egna elefanter som de runte medelhavet, till stor del därför att de anvädes på helt olika sätt, och de fanns i större antal.
Sen tycker jag att du gott kan dubbla OV mot kavalleri, då häster i regel är livrädda för elefanter (och kameler)

"Sen tycker jag att du gott kan dubbla OV mot kavalleri, då häster i regel är livrädda för elefanter (och kameler)"

Det ska jag göra, tack!

Mvh Victor Palm

I'll be back

samiis

Warrior
ursäkta, jag vet att jag inte borde läsa detta, jag har inte KV, men vad står OV för??

Ost-Vana??? (tror jag inte...)

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Offensivt Värde, det användes mot Defensivt Värde (DV). Alla dina trupper har ett visst OV beroende på vilken ras de tillhör, om de är män eller kvinnor, et cetera, samt beroende på vilka vapen de är utrustade med. Man har också ett DV per "grupp" soldater.

Soldaternas kvalitet avgörs med hjälp av gammal hederlig SV (StridsVana). För mer detaljer måste jag hänvisa till Krigarens Väg.

samiis

Warrior
Häftigt, nästan precis som jag gjorde när jag skulle hitta på egna fältslagsregler...

I så fall borde nog elefanter ha högt DV, men lägre OV, eftersom det är svårt att döda en elefant... Och elefanter är kanske inte jättebra på att döda, aven om de kan 'råka' trampa ihjäl ngn ibland...

men nu vet jag inte vad det står i KV...

Elefanter ska ju visst ha ett högt OV. Tänk dig att stå mot en ryttarchock av elefanter, inte så lätt va?

Mvh Victor Palm

I'll be back