Nekromanti Elektrotropi och gravitation?

Fienden

Hero
Duncan said:
Vid ett tillfälle då jag spelledade råkade två av spelarna (Den ena fototropiker och den andra skototropiker) dissipera okontrollerat precis samtidigt när de stod bredvid varandra.

jag var tvungen att komma på någonting snabbt så jag fick en idé. Allt runt omkring punkten där de dissiperade började dras dit. De hade lyckats skapa gravitation.

En av spelarna fick som livsmål att utveckla kunskapen och började studera teoretisk magi. Ca 30 år senare (In game) lyckades han faktiskt använda den nya aspekten medvetet. När han dog vis typ 102 års ålder hade han 9 i färdigheten och 3 effekter.
... Skrev han ner något av sina upptäckter, eller var han bara en patetisk nörd som ingen kommer att komma ihåg? xD

Jäffligt kul idé.
Gravitropi FTW.

Regmolar

Swashbuckler
Klockrent!

Det är precis så som magisk vetenskap ska fungera i Eon! (även om det låter lite lustigt att ljus + mörker = gravitation)

Får man fråga vilka effekterna var, och hur världen reagerade på hans upptäckt? (om den fick veta något om den)

duncan_UBBT

Swordsman
jag har nog effekterna nedskrivna här någonstans. Ska kolla. Och som svar till Kraetyz, hans karaktär var så in i helvete egoistisk att han aldrig skulle kunna tänka sig att dela med sig av upptäckten. Däremot kan det hända att han skrev ned sina experiment för privat bruk.

duncan_UBBT

Swordsman
Ok, här kommer effekterna. Jag har tappat bort pappret, men jag kan de utantill någorlunda.
Killens karaktär hette Foss, och därför döpte han aspekten till Fossotropi.

---------------------------
Tyngdpunkt

Fossotropi 1+, Räckvidd: Personlig, Varaktighet: Momentan*.

* Effekten kan inte göras permanent.

Skapar under ett ögonblick en tyngdpunkt innuti magikern.
Allt som befinner sig inom (antalet filament * 5) meter
känner av ett starkt ryck. Alla måste slå:
Ob((antalet filament * 5) - (avståndet till magikern / 5))T6
mot sitt RÖR värde för att inte falla umkull.

Dessutom får magikern om denne inte gör effekten till beröring
eller avstånd Ob(antalet filament)T6 krossskada mot bröstkorgen.

(Observera att detta gäller alla, inte bara magikerns fiender)

Krossande Handen

Fossotropi 1+, Räckvidd: Beröring, Varaktighet: Momentan*.

* Effekten kan inte göras permanent eller provisorisk.

Den kroppsdel som effekten riktas mot får:
Ob(antalet filament)T6 krossskada.

Foss Jobbiga Gravitation

Fossotropi 1+, Räckvidd: Beröring, Varaktighet: Temporär.

* Effekten kan inte göras permanent eller provisorisk.

Offret får (antalet filament) extra utmattningskryss för
varje handling denne utför. Detta är pågrund utav att denne
upplever gravitationen i sin omgivning som extra jobbig.

Dessutom utformade vi även lite generella regler för Fossotropin. Om man dissiperar Fossotropiska filament okontrollerat skapas en tyngdpunkt inuti magikern. Detta kan mycket väl döda magikern om denne dissiperar till exempel 5 filament.

Om man dissiperar kontrollerat blir magikern tyngdlös i (antalet filament) sekunder.

Fossotropiska kongelat ser ut som metallkulor med en diameter på en centimeter, och de väger ett halvt kilo styck.

Regmolar

Swashbuckler
Ser ut som en riktigt bra aspekt; måste nästan dra in en version av denne Foss som SLP någon gång, bara för att :gremwink:

Bara för att besserwissra lite borde dock kontrollerad dissipation göra att allt i ett område kring magikern känns tyngre, eftersom all dissipation ökar aspektens koncentration i området och alla effekter tycks handla om att öka gravitationen.

duncan_UBBT

Swordsman
Från början var det kontrollerad dissipation som skapade en tyngdpunkt innuti magikern, (Vi skrev reglerna innan vi kom på 'Foss Jobbiga Gravitation') vilket resulterade i att killen råkade ha ihjäl sig själv med en lyckad dissipation. (Han var oskadd innan). Men ett gudomligt SL ingripande ändrades reglerna till det som står ovan, och han fick göra om slaget. Den här gången dog han inte.

duncan_UBBT

Swordsman
Duncan said:
Dessutom utformade vi även lite generella regler för Fossotropin. Om man dissiperar Fossotropiska filament okontrollerat skapas en tyngdpunkt inuti magikern. Detta kan mycket väl döda magikern om denne dissiperar till exempel 5 filament.

Om man dissiperar kontrollerat blir magikern tyngdlös i (antalet filament) sekunder.