Matt Evans
Veteran
Håller på att arbeta med ett rollspelsprojekt (där just nu bara världen och dess monster, djur, varelser etc skall leva).
Just nu gäller den en form av vareleser som jag arbetar med. Detta gäller elementarer, dock har jag lite svårt med att namnge dem (vill ju t.ex. inte att alla eldelementarer skall kallas något med eld, det blir liksom lite tjatigt)
Därför skulle jag vilja ha tips på synonymer (samt även namn på olika elementarer). Jag kommer att använda samma antal element som fanns i Drakar och Demoner (Expert). Dvs huvudelementen Eld, Vatten, Jord och Luft, samt de fyra underordnade Mörker, Ljus, Värme och Kyla.
Dessutom kommer jag även använda tre kosmiska varelsetyper (hjälp mig med ett bra namn, motsvarande elementar), där solen, månen och stjärnorna är källan till krafterna (dvs något i stil med Mundana, dock inte på det sättet, kan ju inte avslöja för mycket)
Även om inte alla dessa varelser kommer med i världen (när den presenteras, så finns ju gott om utrymme till en modul expansion)
Alltså: Detta vill jag ha lite namnförslag/varelseförslag på.
Kosmiska varelser (namn motsvarande elementar)
Kosmisk Källa: Sol (Varelser/Namn)
Kosmisk Källa: Månen (Varelser/Namn)
Kosmisk Källa: Stjärnorna (Varelser/Namn)
Elementarkälla: Eld (Varelser/Namn/Synonymer på Eld)
Elementarkälla: Jord (Varelser/Namn/Synonymer på Jord)
Elementarkälla: Vatten (Varelser/Namn/Synonymer på Vatten)
Elementarkälla: Luft (Varelser/Namn/Synonymer på Luft)
Elementarkälla: Kyla (Varelser/Namn/Synonymer på Kyla)
Elementarkälla: Värme (Varelser/Namn/Synonymer på Värme)
Elementarkälla: Mörker (Varelser/Namn/Synonymer på Mörker)
Elementarkälla: Ljus (Varelser/Namn/Synonymer på Ljus)
Sedan en sak till: Odöda, vilket namn anser ni passar bäst Odöda eller Vandöda (eller finns det något annat bättre?)
// Matt Evans
Just nu gäller den en form av vareleser som jag arbetar med. Detta gäller elementarer, dock har jag lite svårt med att namnge dem (vill ju t.ex. inte att alla eldelementarer skall kallas något med eld, det blir liksom lite tjatigt)
Därför skulle jag vilja ha tips på synonymer (samt även namn på olika elementarer). Jag kommer att använda samma antal element som fanns i Drakar och Demoner (Expert). Dvs huvudelementen Eld, Vatten, Jord och Luft, samt de fyra underordnade Mörker, Ljus, Värme och Kyla.
Dessutom kommer jag även använda tre kosmiska varelsetyper (hjälp mig med ett bra namn, motsvarande elementar), där solen, månen och stjärnorna är källan till krafterna (dvs något i stil med Mundana, dock inte på det sättet, kan ju inte avslöja för mycket)
Även om inte alla dessa varelser kommer med i världen (när den presenteras, så finns ju gott om utrymme till en modul expansion)
Alltså: Detta vill jag ha lite namnförslag/varelseförslag på.
Kosmiska varelser (namn motsvarande elementar)
Kosmisk Källa: Sol (Varelser/Namn)
Kosmisk Källa: Månen (Varelser/Namn)
Kosmisk Källa: Stjärnorna (Varelser/Namn)
Elementarkälla: Eld (Varelser/Namn/Synonymer på Eld)
Elementarkälla: Jord (Varelser/Namn/Synonymer på Jord)
Elementarkälla: Vatten (Varelser/Namn/Synonymer på Vatten)
Elementarkälla: Luft (Varelser/Namn/Synonymer på Luft)
Elementarkälla: Kyla (Varelser/Namn/Synonymer på Kyla)
Elementarkälla: Värme (Varelser/Namn/Synonymer på Värme)
Elementarkälla: Mörker (Varelser/Namn/Synonymer på Mörker)
Elementarkälla: Ljus (Varelser/Namn/Synonymer på Ljus)
Sedan en sak till: Odöda, vilket namn anser ni passar bäst Odöda eller Vandöda (eller finns det något annat bättre?)
// Matt Evans