Jag började fundera över hur elementarvarelser fungerar i Eon III (som egentligen bör vara kompatibelt med gammal material)
Regelmässigt får elementarvarelser aldrig några extraskador (dvs. 'allvarliga skador' i Eon III), vilket gör att de alltid får skada enligt 'skadeverkan 1-9'. Eftersom Trauma-, Smärt- och Blödningsmultiplarna från Eon I är försvunna, så kan en elementarvarelse alltså bara få 1 poäng Trauma per attack (de är immuna mot Smärta och Blödning) oavsett skadeverkan, nu i Eon III.
Krosskador ger dessutom aldrig någon Trauma vid skadeverkan 1-9, vilket gör elementarvarelserna så gott som odödliga.
Man skulle ju givetvis kunna öka Trauma-mängden med 1 för varje tiotal i skadeverkan, men det känns ändå rätt så klent.
Förr kunde man åtminstone göra lite mer skada, då Trauma-multipeln ibland var x2 (exempelvis i huvud och bröst).
Förslag på lösningar (för dem som inte orkar vänta på en reviderad magi-modul)?
Regelmässigt får elementarvarelser aldrig några extraskador (dvs. 'allvarliga skador' i Eon III), vilket gör att de alltid får skada enligt 'skadeverkan 1-9'. Eftersom Trauma-, Smärt- och Blödningsmultiplarna från Eon I är försvunna, så kan en elementarvarelse alltså bara få 1 poäng Trauma per attack (de är immuna mot Smärta och Blödning) oavsett skadeverkan, nu i Eon III.
Krosskador ger dessutom aldrig någon Trauma vid skadeverkan 1-9, vilket gör elementarvarelserna så gott som odödliga.
Man skulle ju givetvis kunna öka Trauma-mängden med 1 för varje tiotal i skadeverkan, men det känns ändå rätt så klent.
Förr kunde man åtminstone göra lite mer skada, då Trauma-multipeln ibland var x2 (exempelvis i huvud och bröst).
Förslag på lösningar (för dem som inte orkar vänta på en reviderad magi-modul)?