Nekromanti eller hur ...

litleme

Warrior
Kanman göra en Dov-Krell-Zar ?? det vill säga den dvärgisk strids hammare modell stoor .

Freelancer

Warrior
Varför skulle en liten dvärg vilja ha ett stooort vapen..??
Små dvärgar ska ha små vapen. Inte en jätte stor stridslans eller nåt liknande... speciellt inte till fots!!!/images/icons/hairy.gif

litleme

Warrior
Snark

Ja nu är det så att man skulle kunns göra den dvärgiska stridsklubban större utan att den blir gigantisk te.x förlänga skaftet 20 cm och öka storleken på huvudet , då skulle den bli ungefär lika stor som en krell-kharz .... men sen behöver dvärgar inte vara så små heller min förra Ghor dvärg var 154 cm och gick 9 meter per runda eller något liknande.

/images/icons/mad.gif

Inte en jätte stor stridslans eller nåt liknande... speciellt inte till fots!!!

DVÄRGAR Rider Inte !!!

amatör

Jag

Veteran
Re: Snark

frågan är väl egentligen inte om man kan göra en stor dvärgayxa utan varför skulle en dvärg tillåta en "storing" att svinga ett dvärgavapen.... Nej inte mina dvärgar i alla fall...

litleme

Warrior

nja nu var det så att det handlade om att förstora Krell-Zar och inte Krell-Kharz och sen var det till dvärgen själv =)

Ackerfors

Alas, your rapids!
Ingenting är omöjligt!

Som sagt, ingenting är omöjligt! Men man måste tänka på att det skulle lika gärna gå att göra en skruvad gladiator-dvärg som använder kraggsvärd! Fråga mig... *vissel vissel*

Johan K

Gammal & dryg
Kan kan man väll...

...fast hur svårt det är, är ju en annan sak...

litleme

Warrior
Re: Ingenting är omöjligt!

en dvärg som svingar ett svärd som är längre än dom flästa meniskor och garanterat alla dvärgar ?? na tror inte det va.

Ackerfors

Alas, your rapids!

Jag har lyckats med lite modifieringar av regler und so weiter...

Heatseeker

Veteran
Ja! Det tycker jag nästan är självklart, att man kan göra en hammare större än den redan är, värdena borde inte heller vara så svårt att få fram, lite långsammare, lite tyngre och lite längre.
Det är som du säger inte heller samma färdighet, utan det blir något som heter Dov-Krell-Zar som det kan vara lite knepigt att få tag på en lärare till /images/icons/wink.gif, men rent mekaniskt sett är det ju inget direkt nyskapande uppfinning. Sedan kan man ju alltid ifrågasätta hurvida effektivt vapnet blir "Om det gick göra vapnet bättre varför har ingen gjort det tidigare" hehe om ni förstår min pik där...

Eller jag vet inte riktigt...

Freelancer

Warrior

Om jag inte har fel så tycker inte dvärgar om att rida på hästar. Dom kan motvilligt rida på grisar . och murvelbestar.
/images/icons/oink.gif

litleme

Warrior

murvelbestar vet ja att enstaka dvärgar rider på men <big>Grisar</big> har ja svårt att tro på .... det lär juh vara vingligare än en eka i en orkan

Lucifer

Veteran

Jag kan komma på en massa saker som e "omöjliga".
Kan du plocka ner månen? Kan du hoppa ner från en skyskrappa och överleva?

Lucifer

Veteran

Är det inte så att det är Dvärgarnas balans sine som gör att de inte gillar att rida, åka vagn eller båt?
Murvelbestarna använder de väl bara i snöiga områden där det e svårt att komma fram.
Men det e väl inte omöjligt för en dvärg att tycka om att rida, även fast det e sällsynt. Det var väl nån dvärgkung som fann det väldigt roande att rida runt på sin åsna om jag inte mins fel.

Ackerfors

Alas, your rapids!

Det var ju ett citat från våran käre Gunde Svan! /images/icons/wink.gif

Del'Amarth

Veteran
det mesta är möjligt![ot]

Att plocka ner månen är väl inte omöjligt... om du ändrar månens bana så att den kommer så nära jorden att de går ihop... förödande konsekvenser men ändå möjligt....

hoppar från skyskrapor finns det folk som gör! Med fallskärm!

Naug

Veteran
Denn dvärgen

Är det bättre med en tempelriddardvärg vid namn Denn som rider runt på en häst och predikar om Daak och slåss med ett kortsvärd, en ahma, en parerdolk, en dolk, en huggkniv och en sahlamdolk. Till råga på allt så ställer han upp i slaktar tuneringar för skojs skull. Det är inte det ända heller, hans resekamrater är en tirak, en trukh och en alv.

Det blir lätt så när man är nybörjare eller hur Doggie. det är snart 2 år sedan. Det var tider det. Man fick höra "interna skämt" på värdhus och slåss mot folk som inte kunnde dö men dom dagarna är förbi nu, men jag minns dom som igår.