Nekromanti Elva Älva, Elva

Mendiko

Veteran
Är det inte ganska lustigt att Älvor endast har elva i karisma?
Jag menar om karisman hade ett ansikte vore det som älva.
Även om en älva skall ha ganska låga värden i det mesta så vill jag inte räkna karisman som ett av dem, tvärtom ska den ha M I N S T 15 i karisma.

/Mendiko

Yxan höjdes, åskådarna stod blixtstilla, var detta slutet för den unge äventyraren?

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
KAR är ej = utseende (åtminstone inte bara...)

Du får se det från fler sidor än bara utseendet. Karisma är så mycket mer - t.ex. att vara respektingivande.
Kan du ärligt talat säga att man skulle lyssna överhuvudtaget på en tvärhand hög varelser med vingar?

- Robert Jonsson

"För att se igenom den slöja vi skapat så måste vi öppna ögonen..."

Maggan

Swordsman
Nej, men...

...man blir ju verkligen varm till mods när man ser dom... /images/icons/smile.gif

->>Magnus<<-

"If i´ll ever meet you, i´ll control alt delete you..."

Mendiko

Veteran
Re: KAR är ej = utseende (åtminstone inte bara...)

Nej jag håller med dig gällande att karisman inte endast innefattar utseende, men däremot utstrålning är vad jag skulle vilja säga att karisma är först och främst...
Kan du påstå att en älva inte har mycket till utstrålning?
Jag kan inte.

/Mendiko

Yxan höjdes, åskådarna stod blixtstilla, var detta slutet för den unge äventyraren?

Weatherman

Hero
Re: Nej, men...

Men gör det den säger ett starkt intryck på dig? Känner du respekt inför den? Litar du på den?

weatherman - en fin kille, egentligen

Mendiko

Veteran
Tjaa

På sätt och viss håller jag väl med, men om du har läst Sagan om Ringen
Så vet du att ganska mycket i början träffar Frodo och hans vänner på en samling älvor, vilka är mycket trevliga, de festar och har trevligt.
Det kan hända att jag minns fel eftersom det var ett tag sedan jag läste den men jag har för mig att det var så.

/Mendiko