Stövelkatten
Mästerkatt
För att forsätta på temat sandlådor (sandboxes) så skulle jag vilja diskutera ett relaterat tema; nämligen hur denna typ av öppna upplägg ändå öppnar upp för kampanjer med djup.
I min egen definitionsvärld av sandbox är jag ganska geografisk, ganska nära hexcrawl faktiskt. Därmed ganska OSR.
Har ni varit med om tillfällen då sandboxspel givit upphov till mer storylinefokuserat spelande? Hur? Och hur gick det till? Involverande det någon form av rälsning (exvis. att ni ville se spelat gå åt denna riktning?)
Hela tankegången började, såklart, under alkoholpåverkan och en väntande tunnelbaneavgång. Jag och annan forumit pratar och tåget går...
I min egen definitionsvärld av sandbox är jag ganska geografisk, ganska nära hexcrawl faktiskt. Därmed ganska OSR.
Har ni varit med om tillfällen då sandboxspel givit upphov till mer storylinefokuserat spelande? Hur? Och hur gick det till? Involverande det någon form av rälsning (exvis. att ni ville se spelat gå åt denna riktning?)
Hela tankegången började, såklart, under alkoholpåverkan och en väntande tunnelbaneavgång. Jag och annan forumit pratar och tåget går...