Troberg
Sinister eater
Re: Svenskt elände
Det är bara att inse, idioterna sprider sig överallt.
Snart kommer man att kunna patentera algoritmer, man kommer att kunna ta patent på ideer utan att prestera en prototyp eller ens en ritning. Det har har dödat många bra ideer i USA. Man kan ta patent på "en maskin som rastar hunden". Man behöver inte tala om hur den är tänkt att funka eller ha en prototyp, man behöver bara konceptet. När någon sedan bygger en sådan maskin stämmer man dem och blir rik utan att göra något. Sådant är hämmande.
Det följer inte blockgränser. Det finns starka krafter i högern som vill begränsa det fria informationsflödet, det finns moralpanik i högerpartierna (framför allt i KD).Den svenska vänstern (s + v + mp) har en lång tradition av att ta lätt på yttrandefriheten och av att drabbas av moralpanik.
Det är bara att inse, idioterna sprider sig överallt.
Europa håller på att anamma USA's lagstiftning. Vi opponerar oss inte.När det gäller IP-lagstiftning vore väl ett starkt EU som opponerar mot USA:s ambitioner rätt bra för dig, eller hur?
Snart kommer man att kunna patentera algoritmer, man kommer att kunna ta patent på ideer utan att prestera en prototyp eller ens en ritning. Det har har dödat många bra ideer i USA. Man kan ta patent på "en maskin som rastar hunden". Man behöver inte tala om hur den är tänkt att funka eller ha en prototyp, man behöver bara konceptet. När någon sedan bygger en sådan maskin stämmer man dem och blir rik utan att göra något. Sådant är hämmande.
Det tror jag inte, däremot köper jag ganska lite färdigproducerade spel. Jag har mitt GURPS och en packe supplement och min fantasi, det räcker för mig.Jag vet inte, ety jag inte vet hur du spelar. Du kanske spelar på ett hobbyfientligt sätt.