Nekromanti En allmän kommentar till förra tråden

Shaggy

Swordsman
Jag vill bara lägga till ytterligare en sak. Tidigare diskussioner här på forumet (inklusive tråden om huruvida Sovjet var äkta kommunism) har handlat om politik. Det här är inte politik. Det är personligt, och det stör mig rejält att de jämförs. Sovjet (låt oss för all del avstå från att tala om "kommunismen") har förstört så otroligt mycket av vad Europa kunde ha varit.

Om man måste propagera för konfiskerande av privategendom tycker jag att det minsta man kan begära är att man gör det med en något mer smakfull symbol. De som inte (likt undertecknad) har äldre släktingar som slogs vid fronten i vinterkriget har säkert uppfostrats till att ha en något annan syn på saken.

Sen har jag f ö en symbol med hammare och skära liggande i min lägenhet. Men det är en jävla skillnad; jag bär den inte med stolthet på stan.

Ackerfors

Alas, your rapids!
Nu vet vi det...

Bara för att ursprungstanken inte var politisk(?) så hindrar det inte att tråden urartade i det, något jag tycker att den gjorde.

Moderatorkåren tar nu upp hur avatarer ska behandlas och tills vidare slipper jag helst diskussion på ämnet då det spårar ut innan det börjar.

*låser igen*

Ymir

Liten kantbaron
Alltså...jag har två, nej tre, kompisar vars äldre släktingar suttit i GULAG. De har aldrig anmärkt på att jag har röda arméns röda stjärna infattad med hammaren och skäran i min jackkrage.

- Ymir, påpekar åter.