I likhet med många andra av de som spelar N2 har vår spellgrupp gjort vissa omtolkningar av spelvärlden. Oavsett bristen på utförliga beskrivningar i grundreglerna så framgår det med all önskvärd tydlighet att världen i N2 är tänkt att vara en ganska typisk framtidsvärld där höga, svarta skyskrapor fyllda med häftig cyberrymdsteknoli dominerar. Vissa kvarlevor från det gamla Neotech lämnar också utrymme för att ha en armé av cybertechspäckade kriminella som smyger runt i ljuset från 10.000.000 neonskyltar... Detta vände vi oss mot och ville ha en värld som var lite mindre högteknologisk, åtminstone ytligt sett.
Den bifogade filen är en alternativ världsbeskrivning. Det som mest tonats ned är teknologins spridning till den stora massan. Världsbilden är inte komplett på alla områden, mycket av det jag ville ändra hade jag antagligen bara i huvudet när jag skrev ned det bifogade dokumentet (som ursprunligen var riktad till spelarna innan kampanjen påbörjats). Läs och kommentera gärna det ni tycker är intressant eller konstigt.
(den är INTE korrekturläst, så bry er inte om det språkliga)
Den bifogade filen är en alternativ världsbeskrivning. Det som mest tonats ned är teknologins spridning till den stora massan. Världsbilden är inte komplett på alla områden, mycket av det jag ville ändra hade jag antagligen bara i huvudet när jag skrev ned det bifogade dokumentet (som ursprunligen var riktad till spelarna innan kampanjen påbörjats). Läs och kommentera gärna det ni tycker är intressant eller konstigt.
(den är INTE korrekturläst, så bry er inte om det språkliga)