Andy
Vila i frid
Jag har funderat över en sak vad gäller svenska rollspelstillverkare. Jag har följt inläggen angående Alvbok till Eon och diskussionerna på Riotmindsforum angående en Alfbok och det är det som har fått mig att fundera.
Varför dröjer det med att ge ut en alvbok? Riotminds har gett ut många världsböcker, Vastermark, Mittland och boken om dvärgar Eld och Sot. Eon har samma meritlista. Neogames har pumpat ut massa moduler och bland dem en alvbok (men för ganska länge sedan). Varför vill/kan inte företagen ge spelarna en alvbok? Det verkar, så som jag har uppfattat det, vara den bok som eftertraktas mest av alla spelarna där ute.
Det leder fram till frågan: Varför vill så många ha en bok om alver till sitt favvospel?
Man kan väl hoppas att Riotminds och Neogames levererar en alv/alf-bok till sina fans och att konstruktörer som SagaGames ger spelarna det de vill ha.
Är alvboken din topp 1 på en lista av 3 till ditt favoritfantasyspel? Vilka är din topp 3 och varför?
Min topp 3 till ett fantasylir är:
1. En världsbok som bygger vidare på den världsbeskrivning som grundboken har påbörjat.
2. En Spelarbok som ger spelarna det lilla extra, både vad gäller regler och culturegaming.
3. Äventyr, första boken i en lång kampanjesvit.
Varför dröjer det med att ge ut en alvbok? Riotminds har gett ut många världsböcker, Vastermark, Mittland och boken om dvärgar Eld och Sot. Eon har samma meritlista. Neogames har pumpat ut massa moduler och bland dem en alvbok (men för ganska länge sedan). Varför vill/kan inte företagen ge spelarna en alvbok? Det verkar, så som jag har uppfattat det, vara den bok som eftertraktas mest av alla spelarna där ute.
Det leder fram till frågan: Varför vill så många ha en bok om alver till sitt favvospel?
Man kan väl hoppas att Riotminds och Neogames levererar en alv/alf-bok till sina fans och att konstruktörer som SagaGames ger spelarna det de vill ha.
Är alvboken din topp 1 på en lista av 3 till ditt favoritfantasyspel? Vilka är din topp 3 och varför?
Min topp 3 till ett fantasylir är:
1. En världsbok som bygger vidare på den världsbeskrivning som grundboken har påbörjat.
2. En Spelarbok som ger spelarna det lilla extra, både vad gäller regler och culturegaming.
3. Äventyr, första boken i en lång kampanjesvit.